اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نهضت سوادآموزی ناحیه 2 زنجان خبر داد

وجود 1400 بی‌سواد در ناحیه 2 زنجان

رئیس اداره نهضت سوادآموزی ناحیه 2 زنجان گفت: یک‌هزار و 400 نفر بی‌سواد در ناحیه 2 شهرستان زنجان وجود دارد.

وجود 1400 بی‌سواد در ناحیه 2 زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر خلیلی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان به هفتم دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: نهضت سوادآموزی در طول 33 سال گذشته به صورت بی‌وقفه برای سوادآموزی افراد همه تلاش خود را به کار گرفته است.

وی تصریح کرد: پس از رحلت امام راحل نهضت سوادآموزی همچون گذشته برای ریشه‌کنی افراد در گروه سنی 10 تا 49 سال تلاش می‌کند.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی ناحیه 2 زنجان با اشاره به اینکه در دوره‌های مختلفی نهضت سوادآموزی استان برگزار می‌شود، افزود: دوره سوادآموزی برابر با سه سال اول ابتدایی و دوره انتقال برابر سه ساله دوم است.

این مسئول ادامه داد: دوره‌های آموزشی مختلف در سه سال دوم و سوم متوسطه برای بزرگسالان نیز اجرا می‌شود.

خلیلی با بیان اینکه یک دوره تحکیم نیز برای افرادی که قصد ادامه تحصیل ندارند برگزار می‌شود، عنوان کرد: این دوره با 300 نوع محتوا از جمله نحوه مصرف، صرفه‌جویی، نحوه تربیت فرزند، سخنان ائمه اطهار (ع) و پیامبران و... برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روش‌های جذب سوادآموزی از طریق مدیران مدارس و شناسایی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان انجام می‌شود، اضافه کرد: نیروی انتظامی نیز برای شناسایی افراد بی‌سواد فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی ناحیه 2 زنجان با تاکید بر اینکه دوره سه ساله اول برای بی‌سوادان اجباری است، بیان داشت: دوره انتقال شامل مقطع سوم، چهارم و پنجم ابتدایی برای علاقه‌مندان اختیاری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در روستاهای استان نیز مدیران مدارس با همکاری بهورزها، دهیاران و اعضای شورا در شناسایی افراد بی‌سواد به نهضت سوادآموزی کمک می‌کند.

خلیلی با بیان اینکه با تلاش و همکاری دستگاها بی‌سوادی در کشورمان رو به پایان است، گفت: کسانی که اقدام به بی‌سوادی افراد کنند در مقابل سوادآموزی هر فردی 500 هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای سوادآموزی این افراد کتاب و همه وسایل مورد نیاز در اختیار افراد قرار می‌گیرد، عنوان کرد: امید است علاقه‌مندان برای جذب و شناسایی افراد بی‌سواد نهضت را یاری کنند.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی ناحیه 2 زنجان با بیان اینکه یک‌هزار و 400 نفر بی‌سواد در ناحیه 2 وجود دارد، ادامه داد: 834 نفر بی‌سواد نیز در روستاهای این ناحیه وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه نهضت سوادآموزی ناحیه 2 در باسوادی افراد رتبه نخست را در بین 14 ناحیه کسب کرده اذعان داشت: این رتبه با همکاری همه کارکنان و مسئولان نهضت سوادآموزی محقق شده است.

در ادامه این جلسه مسئول پشتیبانی آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با اشاره به اینکه 19 آموزشگاه این ناحیه در مسیر گازکشی قرار دارد، اظهار داشت: این آموزشگاه‌ها شامل 70 کلاس است.

یدالله محمودنیا با اشاره به اینکه روستای «تهم» نیز در مسیر گازکشی قرار دارد، متذکر شد: با توجه به اینکه این روستا از گاز طبیعی برخوردار نیست با تلاش مسئولان لوله‌کشی گاز طبیعی این روستا انجام می‌شود.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول