اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان خبر داد

استفاده از انرژی خورشیدی در مدارس زنجان

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان گفت: طرح استفاده از انرژی خورشیدی در تعدادی از مدارس زنجان اجرا می‌شود.

استفاده از انرژی خورشیدی در مدارس زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلال گنجی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان به وضعیت سیم‌کشی تعدادی از مدارس روستاهای شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: هزینه برق‌کشی روستای «جزوان» بالا ارزیابی شده و در این زمینه مشکل وجود دارد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته طرح استفاده از انرژی خورشیدی در تعدادی از مدارس اجرا می‌شود، تصریح کرد: تاکنون در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی مشکلی گزارش نشده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان به مسیر تیرهای برق موجود در روستاها اشاره کرد و ادامه داد: در مواردی وزش باد شدید موجب شکستگی این تیرها شده و بارها قطع برق در مدارس روستا گزارش شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه استفاده از انرژی خورشیدی در مدارس برای به نفع اداره برق استان است، افزود: تجهیز و نگهداری این امر بر عهده اهالی روستاها است.

گنجی در ادامه به وضعیت گاز کشی تعدادی از روستاهای زنجان اشاره کرد و گفت: سال گذشته شرکت گاز در این راستا زحمات بسیاری را متحمل شده است.

وی با بیان اینکه لوله‌کشی گاز چهار مدرسه بزرگ شهر «ارمغانخانه» انجام شده است، یادآور شد: امسال لوله‌کشی همه این مدارس به اتمام رسیده است.

در ادامه این جلسه معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان به بحث گازکشی تعدادی از مدارس زنجان اشاره کرد و اذعان داشت: در سال 89 در مدارس هشت روستا لوله‌کشی گاز صورت گرفته است.

ابوالفضل خوئینی با اشاره به اینکه در سال 90 لوله‌کشی 20 مدرسه به این تعداد اضافه شده، گفت: در سال گذشته نیز لوله‌کشی 10 مدرسه به این تعداد اضافه شده است.

این مسئول در پایان با تاکید بر اینکه پایه و اساس همه برنامه‌ها باید اصولی باشد، اذعان داشت: هزینه‌ها و اقدامات موجود در پروژه‌ها باید نیازسنجی شده و مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول