اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

حماسه 9 دی درمان بیماری انقلاب بود

امام جمعه فردوس گفت: حماسه 9 دی، درمان بیماری انقلاب بود و اصحاب فتنه نتوانستند از آبی که گل آلوده کرده بودند، ماهی بگیرند.

حماسه 9 دی درمان بیماری انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین محمدرضا بابایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فردوس اظهار کرد: در نهم دی ماه سال 1388 مردم به صورتی خودجوش بساط فتنه را در هم پیچیدند و مشت محکمی بر دهان اصحاب فتنه کوبیدند.

وی افزود: امروز اصحاب فتنه از چشم همه افتاده و ذلیل و خوار شده‌اند چرا که همین افراد در روز عاشورا به عزاداران حسینی تعرض و توهین و مسجد و خیمه‌ها را آتش زدند.

امام جمعه فردوس از حماسه 9 دی به عنوان درمان بیماری انقلاب یاد و تصریح کرد: در این نمایش حماسی، آمادگی، نشاط و سرزندگی مردم جلوه‌گر شد و اصحاب فتنه نتوانستند از آبی که گل آلود کرده بودند، ماهی بگیرند.

بابایی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، یادآور شد: بر اساس روایتی از امام حسن‌ عسگری(ع)، اهتمام به نمازهای مستحبی و نوافل، انگشتر به دست راست کردن، پیشانی بر سجده گذاشتن، گفتن بسم‌الله الرحمن الرحیم با صدای بلند و خواندن زیارت اربعین از نشانه‌های مومن است و باید در هنگام قرائت زیارت اربعین به مضامین بلند آن توجه کرد.

نیازهای روز جامعه در موقوفات مورد توجه قرار گیرد

وی همچنین به هفته وقف اشاره کرد و از مردم خواست که وقف را تنها به روضه‌خوانی و اطعام اختصاص ندهند تا دست مسئولان اوقاف در اجرای موقوفات باز باشد.

امام جمعه فردوس گفت: پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان نیازمند، تامین جهیزیه دختران مستمند و درمان بیماران محروم از جمله نیازهایی است که باید در اجرای موقوفات مورد توجه قرار گیرد.

بابایی با اشاره به سردی هوا و تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف گاز، افزود: اسراف در مصرف گاز، مردم را با مشکل قطعی گاز مواجه می‌کند بنابراین مردم باید مصرف گاز را به عنوان یک اصل رعایت کنند.

وی از گران‌فروشی برخی از اصناف فردوس انتقاد و تصریح کرد: مردم فردوس برای خرید برخی از کالاهای مورد نیاز خود از ترس گرانی به شهرهای همجوار مراجعه می‌کنند.

امام جمعه فردوس یادآور شد: مجامع امور صنفی باید اصناف را توجیه کند که اجناس خود را ارزان‌تر از شهرهای همجوار به فروش برسانند تا مردم مجبور نباشند به شهرهای دیگر مراجعه کنند.

انتهای پیام/69007/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول