اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

سال تحصیلی جدید فرصتی برای نهضت علمی و تولید علم است

امام جمعه فردوس سال تحصیلی جدید را فرصتی برای نهضت علمی و تولید علم دانست و گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان باید خواسته مقام معظم رهبری را در ارتباط با تولید علم که ایران باید بر فراز قله علم و دانش در سطح منطقه قرار گیرد تحقق بخشند.

سال تحصیلی جدید فرصتی برای نهضت علمی و تولید علم است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فردوس اظهار کرد: تقوا بهترین توشه برای انسان است و همه انبیا و اولیای الهی مردم را به رعایت این اکسیر حیات بخش دعوت کرده‌اند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، افزود: در آغاز سال تحصیلی ضروری است رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس حضور مؤثری در عملیات‌های مختلف داشته‌اند در صبحگاه مدارس حضور یابند و دانش‌آموزان را با فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت آشنا کنند.

امام جمعه فردوس با برشمردن فضایل ائمه اطهار و بویژه امام رضا(ع) تصریح کرد: زیارت‌نامه ائمه گنجینه‌ای از معرفت الهی است بنابراین باید خداوند را شاکر باشیم که از نعمت ولایت برخوردار هستیم.

بابایی از نمازگزاران خواست تا قبور ائمه اطهار(ع) را با معرفت زیارت کنند و یادآور شد: هر کس امام رضا(ع) را با معرفت زیارت کند پاداش آن بهشت و از هفتاد حج و عمره بالاتر است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و طرح نرمش قهرمانانه در مقابله با دشمن از سوی ایشان که سبب سوء استفاده رادیوهای بیگانه و بدخواهان نظام شد، گفت: سخنان رهبری برگرفته از فرمایشات امام علی(ع) است که می‌فرمایند مؤمن باید زرنگ باشد و هیچ‌گاه به دشمن اجازه سواری خوردن و باج گرفتن را ندهد.

امام جمعه فردوس افزود: در عرصه سیاست خارجی دشمن شناسی و آشنایی با اهداف دشمن مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ما هیچ‌گاه از شعار مرگ بر آمریکا کوتاه نمی‌آییم.

سال تحصیلی جدید فرصتی برای نهضت علمی و تولید علم است

بابایی سال تحصیلی جدید را فرصتی برای نهضت علمی و تولید علم دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان باید خواسته مقام معظم رهبری را در ارتباط با تولید علم و سند چشم‌انداز 20 ساله که ایران باید بر فراز قله علم و دانش در سطح منطقه قرار گیرد تحقق بخشند.

وی یادآور شد: امروز ایران اسلامی به پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری و هسته‌ای دست یافته است که این موفقیت‌ها حاصل تلاش دانشمندان و جوانان متعهد، مخلص و پرتلاش ایرانی است.

امام جمعه فردوس با تقدیر از زحمات دکتر غنچه جراح متخصص، متعهد و باایمان که سال‌ها در شهرستان فردوس بدون توقع و خالصانه خدمت کرد، گفت: برخی از پزشکانی که خون مردم را در شیشه می‌کنند و با دریافت زیرمیزی که قطعاً حرام و از زهر مار بدتر است، باید از پزشکان متعهدی همچون دکتر غنچه الگو بگیرند.

انتهای پیام/69007/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول