اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

علم در استخدام دین قرار گیرد

امام جمعه فردوس گفت: علم باید در استخدام دین قرار گرفته تا سبب پیشرفت‌های علمی شود.

علم در استخدام دین قرار گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی‌ ماهانی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: روحانیت و دانشگاهیان دو قشر موثر در جامعه هستند.

وی با بیان این‌که ارتباط این دو حوزه می‌تواند سبب ارتقای مادی و معنوی کشور شود، ادامه داد: حدود یک‌هزار سال از سازگاری دین و دانش می‌گذرد.

دانشگاهیان متولی پیشرفت‌های صنعتی هستند

امام جمعه فردوس علمای آن دوره را جزو متدینان و متخصصان دانست و افزود: از جمله علمای این دوره می‌توان ابوریحان بیرونی و زکریای رازی را نام برد.

بابایی ماهانی‌نژاد گفت: در صورتی که این دو قشر در کنار هم باشند، می‌توانند پیشرفت‌های چشم‌گیری را برای نظام اسلامی و مسلمانان جهان رقم بزنند.

وی با بیان این‌که علوم متعدد بوده و رشته‌های مختلف علوم با سلیقه‌ها و انگیزه‌های گوناگون تشکیل شده است، اذعان داشت: دانشگاهیان متولی پیشرفت‌های صنعتی و تکنولوژی هستند.

حوزه علمیه برای ایجاد فضای معنوی تلاش می‌کند

امام جمعه فردوس با بیان این‌که حوزه‌های علمیه برای ایجاد فضای معنوی و تربیت نیروهای کارآمد تلاش می‌کنند، یادآور شد: از آنجا که تعهد و تخصص در کنار هم لازم است، قشر دانشگاهی و روحانیت باید با هم باشند.

بابایی ماهانی‌نژاد، استاد شهید دکتر مفتح را استاد حوزه و دانشگاه دانست و متذکر شد: روز 27 آذرماه سالروز شهادت این بزرگوار به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است.

وی با بیان این‌که مسلمانان اسلام را جامع مسائل دنیایی و آخرتی دانسته و هیچ فاصله‌ای بین دین و علم قائل نیستند، تصریح کرد: در این راستا علم باید در استخدام دین قرار گیرد.

نخبگان تعهد کافی داشته باشند

امام جمعه فردوس اضافه کرد: دانشمندان و نخبگان باید از تعهد و دیانت کافی برخوردار باشند.

بابایی ماهانی‌نژاد با بیان این‌که هم‌اکنون بسیاری از روحانیان تحصیل کرده در دانشگاه‌ها به تدریس علوم انسانی مشغول هستند، خاطرنشان کرد: نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با اعزام روحانیانی که می‌توانند ارتباط خوبی با دانشجویان داشته باشد، زمینه این وحدت را فراهم کرده است.

انتهای پیام/69010/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول