اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

ولایت فقیه در ایران قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست

امام جمعه فردوس گفت: مسئله ولایت فقیه در ایران قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست.

ولایت فقیه در ایران قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فردوس اظهار کرد: تنها کسانی که برای رضای خدا کار می‌کنند از خداوند مزد می‌گیرند.

وی افزود: بسیاری از دوستی‌هایی که انسان‌ها در دنیا با یکدیگر داشته‌اند در روز قیامت به دشمنی تبدیل می‌شود چرا که برخی از دوستان، انسان را از مسجد، نماز، تقوا و عبادت دور و به فساد می‌کشانند.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: در قانون اساسی ما رهبر باید انسانی عادل، فقیه، وارسته، مدبر، مومن و دلسوز باشد و در هیچ قانون اساسی دیگری سراغ نداریم که برای رهبر این‌گونه صفات و ویژگی‌هایی ترسیم شود.

بابایی یادآور شد: جنگ‌افروزی، ظلم، تجاوز، بی‌بندوباری در وجود رئیس جمهور و رهبران دیگر کشورها موج می‌زند، به عنوان نمونه رئیس جمهور آمریکا برای اینکه رای انسان‌های فاسد را برای خود جمع کند، اجازه می‌دهد در ارتش که باید انسان‌های پاک و سلحشور حضور داشته باشند، هم جنس بازی آزاد باشد.

امام جمعه فردوس گفت: بدون حکومت هیچ کشوری قابل دوام نیست چرا که در آن کشور، قانون اجرا نمی‌شود و بی‌نظمی زیادی نیز به وجود می‌آید.

وی افزود: مسئله ولایت فقیه در ایران با هیچ کشور دیگری قابل مقایسه نیست برای اینکه شرط پذیرش مسئولیت برای رهبر و رئیس جمهور در کشور ما اجرای عدالت است.

بابایی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) تصریح کرد: اگر بعد از تشکیل حکومت اسلامی و تعیین رهبر، عده‌ای خروج کردند و طعنه زدند و یا بیعت را در برابر ولی فقیه قرار دادند، آنها را هدایت و به اجتماع مسلمانان برگردانید و اگر برخی مریض‌القلب بودند و زیر سلطه رهبری و ولایت فقیه نرفتند، به خاطر این است که مردم سالاری دینی را قبول ندارند و باید با آنان مبارزه کنید.

امام جمعه فردوس یادآور شد: ولایت فقیه متعلق به خدا و رسول خداست و اگر کسی زیر بار حکومت اسلامی نرفت، خداوند او را در گمراهی نگه می‌دارد.

وی با اشاره به 27 آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: امام(ره) در سخنان خود به وحدت حوزه و دانشگاه تاکید و فرمودند که به شما و نسل‌های آینده هشدار می‌دهم که ملت و روحانیت، روحانیت و دانشگاه از یکدیگر جدا نشوند که هلاک ملت، اسلام و کشور است.

بابایی همچنین به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با وحدت حوزه و دانشگاه، اشاره و اضافه کرد: محیط دانشگاه‌ها باید محیطی اسلامی و فرهنگی باشد چرا که امروز دشمن همه توجه خود را به دانشگاه‌ها و مدارس معطوف کرده بنابراین محیط دانشگاه‌ها باید به علم و تقوا، تخصص و تدین مزین شود.

امام جمعه فردوس به 20 آذر سالروز وفات حضرت سلمان اشاره و تصریح کرد: سلمان کسی بود که 10 درجه ایمان کامل را داشت و پیامبر(ص) نیز فرمود اگر می‌خواهید به کسی که دل او پر از ایمان است نگاه کنید به سلمان نگاه کنید.

پیشرفت هر کشور در گرو پژوهش است

وی همچنین به 25 آذرماه روز پژوهش اشاره کرد و یادآور شد: نقش حوزه و دانشگاه و مجامع علمی در ارتباط با پژوهش بر کسی پوشیده نیست و برای پیشرفت هر کشوری باید پژوهش‌ها در همه سطوح عملی شود و دانشجویان و اساتید نیز باید برای تحقیق و پژوهش،  تولید نرم‌افزار و تولید علم مجاهدت بیشتری داشته باشند.

بابایی به سخنان جان کری علیه ایران نیز اشاره کرد و متذکر شد: آمریکا در حالی ایران را فریب‌کار و غیرقابل اعتماد می‌داند که بارها برای مذاکره به ما التماس کرد و ما یک بار لبیک گفتیم و آیا این سزاست که آمریکا بی‌ادبانه به ایران توهین کند، در حالی که خود مظهر خیانت، جنایت و کودتاست بنابراین ما حق داریم که همچنان شعار مرگ بر آمریکا را سر دهیم.

امام جمعه فردوس با تقدیر از هیئت‌های مذهبی که در ایام محرم 200 راس گوسفند نذری را در کشتارگاه ذبح کردند، اذعان داشت: مردم باید از مصرف گوشت‌های قاچاق که در خارج از کشتارگاه ذبح می‌شوند خودداری کنند و فقط گوشت‌هایی با تایید مهر کشتارگاه مصرف کنند تا از ابتلاء به انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مصون بمانند.

انتهای پیام/69007/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول