اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

دفاع مقدس ریشه در اعماق بینش اسلامی ما دارد

امام جمعه فردوس گفت: دفاع مقدس و فرهنگ شهادت ریشه در اعماق بینش اسلامی ما دارد.

دفاع مقدس ریشه در اعماق بینش اسلامی ما دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‎الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری فردوس اظهار کرد: روحیه دفاعی و جهادی، 50 سال پیش در درس خارج امام خمینی(ره) مطرح بود و امام(ره) درس مقاومت و دفاع را به ما آموخت.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) افزود: در جنگ شرکت کنید و برای فرزندانتان مجد و آقایی به ارث بگذارید.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: در کشوری که روحیه جهاد و ایثارگری نباشد، برای فرزندان آن مرز و بوم مجد و آقایی ایجاد نمی‌شود.

بابایی ادامه داد: جامعه به استقامت نمی‌رسد مگر اینکه اهل نبرد و رزم باشد و خداوند نیز بر قامت کسی که اهل جهاد نباشد، لباس ذلت می‌پوشاند.

وی گفت: دفاع مقدس ریشه در اعماق بینش اسلامی ما دارد و در آینده نیز باید با روحیه جهادی مشکلات پیش رویمان را حل کنیم.

انتقال فرهنگ شهادت به نسل سوم و چهارم وظیفه ماست

فرماندار فردوس نیز تقارن آغاز هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس را به فال نیک گرفت و افزود: اگر این تقارن نبود، فرهنگ ایثار و شهادت این‌گونه ترویج پیدا نمی‌کرد.

محمدرضا رجبی‌مقدم تصریح کرد: باید برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل سوم و چهارم انقلاب تلاش کنیم و این وظیفه همه ماست.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره سرداران شهید شهرستان فردوس در نهم آبان‌ماه، یادآور شد: همه ادارات باید امکانات خود را در اختیار ستاد کنگره بگذارند و از هیچ همکاری و حمایتی دریغ نکنند.

فرماندار فردوس گفت: اگر امروز مکتب تشیع پویاتر و سرزنده‌تر از گذشته به دنیا معرفی می‌شود به برکت خون سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) است.

رجبی‌مقدم افزود: عاشورا هر سال درخت دین مبین اسلام و مکتب تشیع را آبیاری می‌کند و برای همین است که امروز انقلاب اسلامی و مکتب تشیع به جهانیان معرفی و صادر شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس نیز از برگزاری 90 برنامه فرهنگی در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل یادواره شهدا، مسابقات ورزشی، همایش رزمندگان و بسیجیان هشت سال دفاع مقدس و نیز تجلیل از خانواده شهدا است که در طول هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

غلامرضا فلاحی از برگزاری یادواره شهدای روستای کجه و شهدای شهر اسلامیه طی دو روز آینده خبر داد و یادآور شد: در هفته دفاع مقدس باید با برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

انتهای پیام/69007/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول