اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هاشمی‌رفسنجانی:

توطئه‌ها برای ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه ادامه دارد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اوایل انقلاب شیاطین در داخل و خارج کشور سعی می‌کردند، بین حوزه و دانشگاه فاصله بیندازند و احساس می‌کنم همان توطئه‌ها امروز هم ادامه دارد.

توطئه‌ها برای ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی بعد از ظهر امروز در جمع مردم کرمان در محل مصلای امام علی (ع) اظهار داشت: مردم کرمان مردمی متعهد و مهمان‌دوست هستند.

وی عنوان کرد: کرمان در تاریخ ایران همیشه مثل ستاره‌ای درخشیده است و یکی از سنگرهای نفوذناپذیر ایران‌زمین بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت:‌ شهر قهرمان بم در صف مقدم حملاتی بوده که از شرق به ایران می‌شده است و ارگ چندهزار ساله بم نشان‌دهنده زندگی مردم بم است.

هاشمی‌رفسنجانی افزود:‌ سینه بم سپری بزرگ بود که هیچ دشمنی نمی‌توانست از آن عبور کند و به عمق خاک ایران بیاید.

وی با اشاره به وقوع زلزله دلخراش بم گفت: پس از گذشت 10 سال از زلزله بم این شهر را آنگونه که باید ساخته شود، نساخته‌ایم و در سفری که سال گذشته به بم داشتم، مشاهده کردم که بم روی پای خودش است، اما هنوز بسیاری از افرادی که می‌توانستند در ساخت بم نقش داشته باشند به این شهر برنگشته‌اند.

این مسئول عنوان کرد: دیداری را چند هفته قبل در تهران با جمعی از مردم بم انجام دادم و آنها از من خواستند که به بم سفر کنم، اما به علت فراوانی برنامه‌ها در رفسنجان و کرمان این سعادت نصیبم نشد و به زودی به بم سفر می‌کنم.

هاشمی‌رفسنجانی ابراز داشت: امیدوارم دولت تدبیر و امید برنامه‌ای برای ساخت کامل بم و استفاده از منابع این شهر داشته باشد.

وی نقش مردم کرمان در ایران را تاریخی برشمرد و بیان داشت: همیشه علمای بزرگی در کرمان بوده‌اند و حوزه‌های علمیه نیرومندی در این خطه از کیان اسلام دفاع کرده و برای حفظ مسلمانان جهاد کرده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم استان کرمان با استعداد، نیرومند، تلاشگر و قانع هستند و کرمان هنوز هم در حال ثبت صحنه‌های جدید است.

هاشمی‌رفسنجانی تأکید کرد: لشکر 41 ثارالله استان کرمان در دوران دفاع مقدس با ایثارگری و شهامت رزمندگان همیشه خط‌شکن بود و شمار فراوان شهدا،‌ جانبازان، ‌مفقودان و جانبازان دیار کریمان سرمایه‌ای برای حفظ قداست استان کرمان است.

وی بیان داشت: شما مردم کرمان تاریخ را در شور انقلاب و دفاع از معارف اسلام و انقلاب اسلامی به خوبی ورق زدید و مسجد جامع کرمان شاهد روشنی بر نقش کرمانی‌ها در انقلاب اسلامی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: بحث وحدت حوزه و دانشگاه برای ما بسیار مهم است و در آن روز که این نامگذاری صورت گرفت برای ما مهم بود و امروز مهم‌تر است.

هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد:‌ اوایل انقلاب شیاطین در داخل و خارج کشور سعی می‌کردند، بین حوزه و دانشگاه فاصله بیندازند و احساس می‌کنم همان توطئه‌ها امروز هم ادامه دارد.

وی با اشاره به وجود اختلاف نظرها بین افراد اذعان داشت:‌ قرآن هم تایید کرده که این اختلاف نظر در بین مردم طبیعی است و اگر با منطق با مسائل مورد اختلاف برخورد کنیم، این امر سازنده است.

هاشمی‌رفسنجانی اذعان داشت: آیات قرآن نشان می‌دهد که این اختلاف در سنت الهی است که مردم یکنواخت مانند محصول یک کارخانه تفکراتشان به هم نزدیک نباشد و با اختلاف بسیاری از مسائل روشن می‌شود.

وی افزود: نزاع و درگیری مذموم است و قرآن این موضوع را با صراحت منع کرده و گفته است اگر نزاع کنید، دچار فشل و سستی می‌شوید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: اختلاف‌نظرها باید در حوزه، دانشگاه، احزاب، رسانه‌ها و حتی صدا و سیما مطرح و بحث شود و هر کس نظرش را مؤدبانه بگوید و مردم انتخاب می‌کنند،‌ زیرا مردم، عوام نیستند و شعور، دانش و آگاهی دارند.

هاشمی‌رفسنجانی از اختلاف به عنوان رخنه‌ای برای نفوذ دشمن، ضعیف کردن ملت، هدر دادن فرصت‌ها و از دست دادن وقت نام برد و تصریح کرد: امیدوارم افرادی که داعیه فعالیت سیاسی دارند و تحزب را انتخاب کرده‌اند به عنوان روشنفکران جامعه بحث‌های خود را در حیطه ادب انسانی و اسلامی و مصلحت نظام به صورت دوستانه انجام دهند.

وی تصریح کرد: نتیجه اختلاف در انتخابات روشن می‌شود و مردم می‌فهمند به چه کسی رای دهند و اگر با حرف و شعار مردم را فریب ندهیم و به اسم مردم آنها را تضعیف نکنیم، مردم انتخاب خود را می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مردم کرمان گفت: شما کرمانی‌ها علمای بزرگی دارید و فضای کرمان را همیشه دوستانه کنید و در انتخاب مسئولان اجازه دهید، مردم هر چه می‌دانند،‌ انجام دهند.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «رای مردم حق‌الناس است» و این یعنی اگر حق کسی را ضایع کنید، خدا شما را نمی‌بخشد.

وی اذعان داشت:‌ تعبیر مقام معظم رهبری در مورد اینکه رای مردم حق‌الناس است را تعبیری اغراق‌آمیز نمی‌دانم، بلکه یک تدبیر فتوایی و نظریه فقهی است که ایشان در فقه سیاسی مطرح کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: چه گناهی از این بالاتر که با فریب‌کاری، تقلب و یا راه دیگری حق مردم را در تعیین سرنوشت خود از آنها بگیرد و این بزرگترین گناه است.

هاشمی‌رفسنجانی افزود: گاهی اهانت به فردی صورت می‌گیرد و یا مالی از مردم گرفته می‌شود که باید افراد را راضی کنیم، اما اگر حقی از مردم را ضایع کنیم و حکومت بدی را شکل دهیم، حق مردم به صورت وسیع در تمام کشور ضایع می‌شود که نتیجه بدی دارد.

وی عنوان کرد: خداوند به پیامبر اکرم (ص) که بیشتر زندگی ایشان با وحی اداره می‌شد، دستور داد که با مردم مشورت کند، زیرا احترام به فکر و نظر مردم جامعه را تقویت می‌کند و مردم می‌فهمند که به آنها احترام گذاشتند.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه ما بحث مشورت را در قانون اساسی تحکیم کرده‌ایم،‌ اظهار داشت: همه مسئولیت‌های کشور با رای مردم تعیین می‌شود.

وی اذعان داشت: مردم، نمایندگان خبرگان رهبری را انتخاب می‌کنند و این نمایندگان هم رهبری را انتخاب کرده و شروطی را هم برای رهبری قرار داده‌اند که رهبر از هر یک از این شروط تخلف کند،‌ خودبه‌خود عزل است.

این مسئول عنوان کرد: شما دیدید که بر اثر سوء‌تدبیر و تحریم‌های خارجی زندگی مردم به کجا رسید و بیکاری جوانان تحصیلکرده در حدود 25 درصد است که هر کدام از این افراد سرمایه هستند.

هاشمی‌رفسنجانی ابراز داشت: کمبودها در زندگی مردم فشار وارد کرده است و می‌بینید که دولت وعده می‌کند و می‌خواهد شیر را به دانش‌آموزان بدهد، اما مشکلاتی در این زمینه دارد.

وی تصریح کرد: بدهی دولت به ادارات، بانک‌ها، ‌نیروهای مسلح و نیروهای کار 500 هزار میلیارد تومان است و 4 هزار طرح که هر کدام باید بخشی از مشکلات زندگی ما را برطرف کند،‌ بدون اعتبار مانده‌اند.

هاشمی‌رفسنجانی گفت: کشتی‌های حامل مواد ضروری مردم به علت کمبود ارز در دریا لنگر انداخته‌اند و در این شرایط آن موضوعی که می‌تواند، مسئله را از تلخی بیرون بیاورد، انسجام و اتحاد ما است.

وی خاطرنشان کرد: اگر متحد باشیم، دشمن به ما طمع نمی‌کند و کار به جایی نمی‌رسد که رژیم صهیونیستی که به اندازه یک شهر کوچک ما هم نیست،‌ ما را تهدید کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه در هر شرایطی باید اتحاد را حفظ کنیم، بیان داشت: ما باید به عقاید دیگران احترام بگذاریم.

هاشمی‌رفسنجانی ابراز کرد: چرا باید شیعه و اهل سنت اختلاف داشته باشیم و ما شیعیان اجازه نداریم با اهل سنت دعوا کنیم و اهل سنت هم اجازه ندارند با ما دعوا کنند.

وی ادامه داد: در چند دیداری که با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتیم، ‌ایشان فرمودند که مشکلات دنیای اسلام از سوی دو گروه افراطی شیعه و سنی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گروه افراطی به نام طالبان و بدتر از آنها القاعده و سلفی‌ها خون شیعیان را مباح می‌دانند و ما شیعیان هم عده‌ای را داریم که به شخصیت‌های مورد تقدس اهل سنت اهانت می‌کنند که هر دو بد است.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به اینکه اهل سنت در مرزها و آن طرف مرزهای ایران حضور دارند، افزود: اگر ما با اهل سنت بدرفتاری کنیم، آنها به دیگران پناه می‌برند.

وی اذعان داشت: کشتارها در پاکستان، ‌افغانستان، سوریه و عراق نتیجه نزاع‌های افراطی‌های شیعه و سنی است.

این مسئول بر اتحاد شیعه و سنی در جهان تاکید کرد و اظهار داشت: مجموعه کشورهای اسلامی باید الگوی بشریت شوند.

هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها می‌خواهند که ما مسلمانان متفرق باشیم و دنیای اسلام با هم نباشند و اگر ما دلمان برای اسلام و کشورمان می‌سوزد و ملت خود را دوست داریم باید از نزاع‌ها دوری کنیم.

وی گفت: آیت‌الله جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در بین ائمه جمعه کشور، فردی متعادل و منطقی است و اهل افراط و تفریط نیست و وارد دعواهای جناحی و حزبی به آن صورت نمی‌شود.

هاشمی‌رفسنجانی بیان داشت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری به گونه‌ای رفتار کردند و دولتی سرکار آمد که افکار و مواضع این دولت دنیا را قانع کرد که با ایران مذاکره کند.

وی افزود: آنهایی که ما را تهدید می‌کردند که یا تسلیم، یا جنگ، علاقمند به مذاکره با ایران شده‌اند و این توافق 6 ماهه هیچ اشکالی ندارد و هر کس به اینجا آمد و حرفی غیر از این را زد، بدانید که فریبکاری می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مگر مقام معظم رهبری بعد از توافق از مذاکره‌کنندگان تشکر نکردند؟

هاشمی‌رفسنجانی متذکر شد: قبل از اینکه مذاکره آغاز شود، افراطی‌‌ها این موضوع را بیان می‌کردند که مذاکره‌کنندگان برای سازش می‌روند و می‌خواهند قرارداد ترکمنچای را زنده کنند، اما ‌آقا فرمودند، اینها ماموران صدیق و بچه‌های انقلاب اسلامی هستند و می‌روند تا از کشور دفاع کنند.

هاشمی‌رفسنجانی یادآور شد: ما فقط افراد افراطی نداریم، ‌بلکه در آن طرف لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی اوباما را تحت فشار قرار دادند و اوباما هم ضعف نشان داد و تحریم‌های جدیدی اعمال کرد، اما مذاکره‌کنندگان ما آنقدر مقاوم هستند که بعد از این اتفاق جلسه مذاکره را به هم زدند و به ایران برگشتند.

وی از انتقاد اروپایی‌ها از آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید بر علیه ایران خبر داد و تأکید کرد: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با وزیر امور خارجه ایران صحبت کرد و گفت: ما آن مسئله را جبران می‌کنیم و بیایید، مذاکرات را ادامه دهید.

هاشمی‌رفسنجانی بیان داشت: ما بدون امتیاز دادن،‌ امتیازی نمی‌دهیم و به قول روحانی این بازی برد برد است و آنها میل دارند که با ایران مذاکره کنند، زیرا ایران کشوری قدرتمند است و ملت وفاداری دارد که با وجود تحریم‌ها و گرانی‌ها به نظام وفادار ماندند.

وی با بیان اینکه این دولت می‌تواند، مسئله تحریم‌ها را برطرف کند، گفت: امیدواریم، شاهد روزی باشیم که رونق اقتصادی را به کشور برگردانیم و طرح‌ها اجرا شود.

انتهای پیام/80019/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول