اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بناب در مجلس:

‌وحدت حوزه و دانشگاه به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

نماینده مردم بناب گفت: ‌‌وحدت حوزه و دانشگاه به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

‌وحدت حوزه و دانشگاه به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب،حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی شامگاه امروز همزمان با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در همایشی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب اظهار کرد: هر کس در حد تکلیف و توان خودش باید برای از بین بردن شکاف بین حوزه و دانشگاه تلاش و همت کند.

وی افزود: دانشجویان، طلاب و اساتید باید کمر همت بسته و با کنار گذاشتن جلسات تشریفاتی به صورت تخصصی وارد عمل شده و دلایل ایجاد اختلاف بین دو نهاد مقدس حوزه و دانشگاه را آسیب‌شناسی کنند.

باقری‌بنابی با بیان اینکه هم‌اکنون در شهرستان بناب بیش از 12 هزار ‌دانشجو و طلبه وجود دارد، اظهار کرد: متأسفانه از این همه دانشجو و طلبه فقط چند صد نفر به این همایش دعوت شده‌اند، در حالی که باید جلسه هزاران نفری برگزار می‌شد.

جلسات تشریفاتی دیگر کارساز نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سپس اهداف نهایی حوزه و دانشگاه را مشترک دانست و تصریح کرد: با این حال این دو نهاد به تنهایی نمی توانند به این اهداف دست پیدا کنند و برگزاری جلسات تشریفاتی نیز خسته کننده بوده و نمی‌تواند کارساز باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: همه مسئولانی که در قم و یا حتی وزارتخانه‌های تهران نشسته‌اند، در تضعیف وحدت حوزه و دانشگاه مقصر هستند و کارهایی که در این خصوص لازم است، انجام نمی‌دهند.

‌باقری‌بنابی افزود: متأسفانه نماد وحدت حوزه و دانشگاه فقط شده روز 27 آذرماه که عده‌ای جایی جمع شوند و پذیرایی بخورند و تمام شود، اما در شهرستان بناب ظرفیت‌ها و زمینه‌هایی هست که می‌تواند اقداماتی آغاز شود.

وحدت حوزه و دانشگاه به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

این نماینده مجلس نهم یادآور شد: باید مقوله وحدت حوزه و دانشگاه به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، البته در عالم واقع بین این دو نهاد وحدت هست، اما در ظاهر ضعیف است که آن هم نیازمند جهاد عملی است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: تصویب قانونی برای موضوع وحدت حوزه و دانشگاه در مجلس شورای اسلامی ممکن نیست، اما می‌توان برای آن ردیف بودجه تعریف و اختصاص داد.

انتهای پیام/60004/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول