اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی:

وحدت حوزه و دانشگاه عامل اصلی رسیدن به استقلال فرهنگی است

مسئول امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی‌ گفت: وحدت حوزه و دانشگاه سبب می‌شود اندوخته‌های حوزویان به‌روز شود و دانش‌های علمی متناسب با فرهنگ و هویت دینی توسعه پیدا کند و به استقلال فرهنگی برسیم.

وحدت حوزه و دانشگاه عامل اصلی رسیدن به استقلال فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی؛ غلامحسین نخعی با بیان اینکه‌ وحدت حوزه و دانشگاه مایه ذلت دشمنان انقلاب و اسلام است، اظهارداشت: این وحدت پیشرفت همراه با ارزش‌های دینی و اسلامی را رقم می‌زند و جامعه اسلامی را به بالاترین اقتدار و صلابت می‌رساند.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه باید یک مبنای علمی و اسلامی داشته باشد، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه یک ریشه دینی دارد و این طرز فکر نشأت گرفته از تفکر بزرگان علمی کشور است.

مسئول بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر خراسان جنوبی ادامه داد: نگاه به حوزه و دانشگاه از منظر دین رابطه علم و دین است که پیامبر اسلام بر علم‌آموزی دینی تأکید زیادی کرده است.

نخعی تصریح کرد: شهید آیت‌الله دکتر مفتح از جمله علمای مبارز و فعالی بود که برای هم‌بستگی و وحدت میان حوزه و دانشگاه تلاش‌های بسیاری کرد و در همین راه به فیض شهادت نائل آمد.

وحدت حوزه و دانشگاه عامل اصلی رسیدن به استقلال فرهنگی است

مسئول امور فرهنگی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید از نظر محتوایی هماهنگ باشد، متذکر شد: ارتباط حوزه و دانشگاه از لحاظ شکلی هم لازم است، ولی محتوا از ارزش بیشتری برخوردار است.

نخعی ادامه داد: اگر حوزه و دانشگاه از نظر شکلی هماهنگ باشند می‌توانند از نگاه‌های همدیگر اطلاع پیدا کنند و آن پویایی و به روز بودن از دلشان استخراج شود.

وی یادآور شد: وحدت حوزه و دانشگاه سبب می‌شود اندوخته‌های حوزویان به‌روز شود و دانش‌های علمی متناسب با فرهنگ و هویت دینی توسعه پیدا کند و به استقلال فرهنگی برسیم.

مسئول امور فرهنگی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به نقش استقلال فرهنگی‌ در فتح قله‌های علمی گفت: استقلال فرهنگی سبب شده از نظر علمی، فرهنگی و حتی مدیریت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جهان اسلام و غرب الگو باشیم.

نخعی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان تمام تلاش خود را در راستای وحدت حوزه و دانشگاه به کار گرفته است، اذعان داشت: باید از نقش حوزه در دانشگاه‌ها استقبال کنیم تا بتوانیم تمام ارزش‌هایی که در حوزه است را تقویت کنیم.

وی مهم‌ترین رمز وحدت حوزه و دانشگاه را ایدئولوژی اسلامی و ترویج اسلام ناب محمدی دانست.

انتهای پیام/22482/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول