اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بناب:

وحدت عملی حوزه و دانشگاه در کنار گذاشتن اختلاف سلیقه‌ها است

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بناب گفت: کنار گذاشتن اختلاف سلیقه‌ها به عنوان وحدت عملی بین حوزه و دانشگاه است.

وحدت عملی حوزه و دانشگاه در کنار گذاشتن اختلاف سلیقه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‏‌زاده بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به 27 آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه این روز بزرگ را به تمام دانشگاهیان و حوزویان تبریک گفته و افزود: وحدت حوزه و دانشگاه از اندیشه والای مقاومت نشأت گرفته و مقام معظم رهبری سالیان سال است که اهتمام جدی دارند بر بزرگداشت این روز و اهداف این روز را بارها و بارها تبیین کرده‏‌اند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه بناب تصریح کرد: امیدوارم که این وحدت فقط مختص به یک روز نباشد و در طول سال دانشگاهیان بزرگوار، حوزویان عزیز و علمای بزرگوار سعی کنند هدفی را که وحدت حوزه و دانشگاه است، به آن هدف خود را سوق بدهند.

وی در توصیه‌ای به دانشگاهیان و حوزویان تصریح کرد: اولین مطلب این است که نباید نسبت به همدیگر ذهنیت خاص نامحدودی داشته باشیم. بعضاً نگاه به حوزه از سوی دانشگاهیان و بعضاً نگاه به دانشگاه از سوی حوزویان نگاه عکس است که این باعث شده دشمن از این ترفند استفاده کرده و متأسفانه فاصله بین حوزویان و دانشگاهیان را  احساس کرده و ترفند خودش را پیاده کند.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده تأکید کرد: حوزه و دانشگاه که دو بال نیرومند انقلاب اسلامی هستند، به معنای حضور حوزویان در دانشگاه یا دانشگاهیان در حوزه نیست، بلکه وحدت رویّه و پیگیری اصل واحد یعنی پیشرفت در همه عرصه‌ها به همراه تدین و تعهد است.

وی ادامه داد: ما نیاز به دانشمندانی داریم مثل ابوعلی سیناها، پرفسور حسابی‌ها و مثل دانشمندان هسته‌ای که در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی قدم بر می‌دارند، ما نیاز به علمای آگاه به زمان و مسلط به علم روز همانند آیت‌الله جوادی آملی، حسن‌زاده آملی، علامه طباطبایی و شخصیتی مانند مقام معظم رهبری در غور علوم مختلف روز که توانسته‌اند در بین دانشگاهیان جایگاه ویژه‌ای داشته باشند،داریم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بناب در بخش دیگری از سخنان خود افزود: حوزه از ظرفیت علمی دانشگاه از جهت به روز بودن طلاب استفاده کند و دانشگاهیان با پیدا کردن اخلاق و دین در پیکره دانشگاه و کلاس‌های درسی و جذب اساتید متعهد و متدین علوم را به صورت دینی به دانشجو تبیین کنند.

وی ادامه داد: نگرش مثبت به دانشگاهیان و تکریم علوم تخصصی برای پیشرفت و آبادانی کشور و  تربیت نیروهای متخصص و متعهد دیندار توسط اساتید ارزشی دانشگاه در داخل کلاس‌ها که دانشجو را با باور و اعتقاد دینی بار بیاورد و علوم را برای رضای خدا منتقل کند، به معنی وحدت حوزه و دانشگاه است.

ابراهیم‌زاده اظهار کرد: تلقی کردن فنون جدید در دانشگاه به عنوان ابزار برای آبادانی دنیای بشر و توجه داشتن به آخرت و هدف زندگی و جهت‌دار کردن تحصیل و تدریس در هر دو جامعه علمی و دینی حوزه و دانشگاه، وحدت عملی و عینی بین این دو مرکز بزرگ علمی است و کنار گذاشتن اختلاف سلیقه‌ها به عنوان وحدت عملی بین حوزه و دانشگاه است.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول