اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

وحدت بین حوزه و دانشگاه امری لازم برای سعادت جامعه است

امام جمعه طبس گفت: وحدت، هماهنگی، همدلی و همفکری بین حوزه و دانشگاه امری لازم و ضروری برای سعادت جامعه بوده و دشمنان با وجود این وحدت به خود اجازه توطئه نمی‌دهند.

وحدت بین حوزه و دانشگاه امری لازم برای سعادت جامعه است

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله مفتح و روز وحدت بین حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در هر جامعه دو قشر علماء دینی و دانشمندان رشته‌های مختلف تاثیرگذار بوده و الگویی برای سایر افراد جامعه محسوب می‌شوند.

وی با بیان این‌که این دو قشر خط و مشی جامعه را می‌توانند تعیین کنند، افزود: اگر وحدت بین حوزویان و دانشگاهیان وجود داشته باشد روند پیشرفت در جامعه به وجود می‌آید.

وحدت حوزه و دانشگاه از نظر فکری و هدف سبب پیشرفت می‌شود

امام جمعه طبس ادامه داد: این وحدت هم باید از نظر فکری و هم از نظر هدف به وجود آمده تا زمینه پیشرفت جامعه شود.

مهاجریان‌مقدم به سخن پیامبر(ص) مبنی بر اینکه در هر زمانی اگر دو گروه در جامعه شایسته و صالح باشند جامعه پیشرفت و اگر صالح نباشند جامعه به طرف انحطاط و سقوط پیشروی می‌کند یکی دانشمندان و علماء و دیگری مسئولان هستند اشاره و اضافه کرد: به طور معمول مسئولان از بین قشر عالم و دانشمند انتخاب شده و بنابراین وحدت، هماهنگی، همدلی و همفکری بین حوزه و دانشگاه امری لازم و ضروری برای سعادت جامعه است.

وی با بیان این‌که وحدت بین حوزه و دانشگاه اثرات فراوان، متنوع و متعددی دارد، یادآور شد: اگر حوزه و دانشگاه بایکدیگر متحد شوند در جامعه اتحاد و در نتیجه آرامش ایجاد شده و بستر ترقی و پیشرفت جامعه فراهم می‌شود.

وحدت حوزه و دانشگاه سدی در برابر توطئه‌های دشمن

امام جمعه طبس با اشاره به این‌که وحدت بین حوزه و دانشگاه سدی برای جلوگیری از نفوذ دشمن ایجاد می‌کند، اذعان داشت: توطئه دشمنان ناشی از نفوذ در یکی از این دو قشر بوده و اگر وحدت در بین این دو قشر جامعه وجود داشته باشد دشمن به خود اجازه توطئه را نمی‌دهد.

مهاجریان‌مقدم با بیان این‌که انقلاب ما انقلابی مکتبی و اسلامی است، متذکر شد: پیشرفت علم، صنعت و سایر موارد در صورتی مطلوب بوده که همراه با ارزش‌های الهی و اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: حوزه و دانشگاه در کشور ایران اسلامی بوده و اسلام از تنهاترین ادیانی است که برای علم و عالم اهمیت زیاد قائل شده است.

اسلام برای کسب علم شرایط در نظر نگرفته است

امام جمعه طبس ادامه داد: اسلام هر علمی که مورد نیاز جامعه بوده چه علم دینی و چه علوم غیردینی را یک فریضه دانسته است.

مهاجریان‌مقدم به آیه قرآن مبنی بر اینکه علم را بیاموزد حتی اگر در ثریا باشد اشاره کرد و افزود: اسلام برای کسب علم و دانش شرایط سنی، زمانی و مکانی خاصی را در نظر نگرفته است.

وی با بیان این‌که قرآن گنجینه‌ای برای تمام علوم است، متذکر شد: مفسران واقعی این علوم پیامبران و ائمه(ع) بوده که باید از این علوم ارزشمند استفاده کرد.

دانشمندان ایرانی با اتکاء به قرآن و دین پیشرفت می‌کنند

امام جمعه طبس با اشاره به این‌که خداوند انسان را به تدبر و تفکر امر کرده است، یادآور شد: مصادیق فراوانی در قرآن به عنوان نمونه برای این موضوع وجود دارد.

مهاجریان‌مقدم تصریح کرد: با توجه به این‌که 34 سال از عمر انقلاب شکوهمند ایران گذشته و زمینه هماهنگی، وحدت و همدلی بین حوزه و دانشگاه ایجاد شده و با دسترسی به تکنولوژی‌های جدید پیشرفت و رتبه‌های مهمی در دنیا کسب کرده‌اند.

وی با بیان این‌که امروزه دشمن به خاطر پیشرفت‌های علمی با ما مقابله می‌کند، خاطرنشان کرد: دانشمندان ایرانی با اتکاء به قرآن و دین در عرصه‌های مختلف علمی پیشرفت می‌کنند.

انتهای پیام/22481/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول