اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی:

وحدت حوزه و دانشگاه عامل تعالی جامعه است

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با بیان اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه عامل تعالی و پیشرفت بشریت است، گفت: از رهگذر توجه به این مهم شاهد وحدت علمی، وحدت در هدف و ایجاد یک جامعه آرمانی خواهیم بود.

وحدت حوزه و دانشگاه عامل تعالی جامعه است

موسی اعظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بیان اینکه ضرورت وحدت بین حوزه و دانشگاه به قدمت و پیشینه تاریخی آن برمی‌گردد، اظهار داشت: هرچه پیشرفت و رشد جوامع چشمگیرتر و سریع‌تر شود، زمینه ایجاد جنبش‌های علمی نیز فراهم می‌شود.

وی با اشاره اینکه جنبش‌های علمی متأسفانه تک‌بعدی و بر اساس تجربه و آزمایش بوده است، افزود: این امر موجب شد فضای جدیدی در میان بشر به وجود آید و این فضای جدید معرفت‌های انسانی را تحت شعاع قرار داده و فضای بحرانی ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با بیان اینکه در این فضا دین‌داری و دین رقیب سرسخت تمدن، تکنولوژی و علم تلقی شد، تصریح کرد: این امر باعث ایجاد فرقه‌های جدید در غرب شد و ادیان الهی به راه‌های انحرافی کشیده شدند.

وی تفکر جدایی دین از سیاست را موجب مطرح شدن سکولاریسم و شکاف بین علم و دین دانست و گفت: این موضوع باعث حساسیت علمای دین و در رأس آنها حضرت امام خمینی (ره) شد.

اعظمی ادامه داد: امام راحل (ره) مطرح کردند که باید ارتباط تنگاتنگی بین علوم انسانی و تجربی ایجاد شود که در این میان دو رکن مؤثر حوزه و دانشگاه به وحدت فراخوانده شدند.

وی با بیان اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه عامل تعالی و پیشرفت بشریت است، خاطرنشان کرد: البته وحدت آن‌ها وحدت فیزیکی نیست، بلکه وحدت علمی، وحدت در هدف و ایجاد یک جامعه آرمانی است که هم معنویت و هم مادیات را مدنظر دارد.

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با بیان اینکه سال‌ها است که در زمینه دانشگاه و حوزه ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و برنامه‌های فرهنگی انجام می‌شود، یادآور شد: البته انتظار از وحدت بین این دو نهاد بیشتر است، چراکه روابط محدود بین این دو نهاد کارساز نیست.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در زمینه وحدت بین دو نهاد حوزه و دانشگاه قدم‌های خوبی برداشته‌اند، افزود: قرار دادن دروس دینی در برنامه‌های درسی و ایجاد دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

اعظمی کمبود فضا برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه سیدجمال‌الدین را ضعف بزرگی خواند و گفت: ما در سایت دانشگاه تبلیغات گسترده‌ای را در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه داشته‌ایم.

انتهای پیام/89008/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول