اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

بهترین کلام در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه در بیان رهبری است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تعبیر دو خط موازی را بهترین کلام برای اتحاد و تعامل حوزه و دانشگاه دانست که در بیان رهبری متبلور شده است.

بهترین کلام در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه در بیان رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی عصر امروز در نشست تعاملی حوزه و دانشگاه که به همت انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: وقتی از حوزه و دانشگاه سخن به میان می‌آوریم و اتحاد آن‌ها را خواستاریم باید معنای این وحدت و چرایی آن را بدانیم.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید بررسی کنیم که اگر معنای وحدت عام است چرا این دو گروه و دو قشر را مورد بررسی قرار می‌دهیم و چرا اتحاد حوزه و دانشگاه بیش از همه برای ما مهم است.

خادمی وحدت راه معنای مثل هم بودن و عین هم رفتار کردن ندانست و گفت: وحدت سیستمی این است که هر کسی وظیفه خود را انجام دهد و به جای این ‌که یکی وقت دیگری را تلف کند و در کار دیگری اخلال ایجاد کند هر دو به فکر بهبود امور باشند.

این مسئول با اشاره به این‌که اگر این دو قشر به درستی در جامعه به کارکرد خود نپردازند دیگران هم خوب کار نمی‌کنند، تصریح کرد: در گذشته به هر دلیل این دو سیستم در مقطعی از تاریخ در برابر هم قرار گرفتند و دچار افتراق شدند که بخشی از آن ناشی از مکانیزم داخلی بود و بخشی دیگر منشأ خارجی داشت.

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد امام راحل توانست این دو عنصر در مقابل هم را در کنار یکدیگر قرار دهد و با تکیه بر همین دو عنصر و استفاده از نیروهای آماده و فهیم خواسته‌های مردم را جامه عمل بپوشاند.

وی ارتباط حوزه و دانشگاه را تا پیش از پیروزی انقلاب تقابلی ذکر کرد و گفت: با تلاش بزرگانی همچون امام، شهید مفتح و مقام معظم رهبری امروز این دو نهاد در کنار هم همانند دو بال قدرتمند برای نظام اسلامی عمل می‌کنند.

خادمی بهترین تعبیر برای این تعامل را مربوط به سخنان مقام معظم رهبری دانست و گفت: رهبری ارتباط این دو را همانند دو خط موازی می‌دانند که قرار است با هم حرکت کنند و در این مسیر هیچ‌گاه همدیگر را قطع نخواهند کرد.

وی با توصیه به طلاب و دانشجویان برای حفظ این وحدت و تعامل گفت: دانشگاه نباید از اخلاق و حفظ سنت‌ها فاصله بگیرد و حوزه هم نباید بگوید که ما تنها متولی حفظ سنت‌ها هستیم.

انتهای پیام/2571/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول