اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان بسیج اساتید گیلان:

وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند برنامه‌ریزی است

سرپرست سازمان بسیج اساتید گیلان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند برنامه‌ریزی و عملیات اجرایی است.

وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند برنامه‌ریزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدمهدی نیازمند صبح امروز در جلسه سازمان بسیج اساتید گیلان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مفتح اظهار کرد: شهید مذکور برای وحدت حوزه و دانشگاه تلاش بسیاری انجام داد.

وی امام (ره) را منادی اصلی وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: امام (ره) تنها راه اصلاح جامعه را تغییر بنیادین در فضای حوزه و دانشگاه می‌دانست.

نیازمند با اشاره به راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: وحدت مذکور نباید تنها حالت شعاری داشته باشد و در 27 آذر متوقف شود.

سرپرست سازمان بسیج اساتید گیلان وحدت حوزه و دانشگاه را نیازمند برنامه‌ریزی و عملیات اجرایی خواند و بیان کرد: وحدت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در فضای حوزه و دانشگاه باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه یادگیری درس دانشگاهی و حوزوی توسط تعدادی از حوزویان و دانشگاهیان مشکل اساسی برطرف نمی‌شود، یادآور شد: مجموعه‌های حوزه و دانشگاه تجربه‌های عملیاتی بسیار خوبی دارند و باید مورد توجه طلاب و دانشجویان باشد.

نیازمند بر مبانی مشترک در حوزه علم تاکید کرد و گفت: مبانی که در نگاه توحیدی شکل گرفته باشد، حائز اهمیت است.

سرپرست سازمان بسیج اساتید گیلان خواستار اصلاح روش تحقیق و پژوهش و خارج شدن از فضای تجربه‌گرایی محض شد و خاطرنشان کرد: وحدت در نگاه به انسان و انسان‌شناسی مبتنی بر مبانی اصیل اسلامی باید دغدغه حوزویان به عنوان تولیدکننده و عرضه‌کننده مسائل مبانی و اجتهادی در حوزه‌های مختلف باشد ضمن اینکه دانشگاهیان به عنوان عرضه‌کننده کشفیات هستی به این موضوع توجه داشته باشند.

وی انسان را موجودی دو بعدی توصیف کرد و افزود: انسان دارای بعد روحانی و جسمانی در نظر گرفته شده و تنها در یک بعد دیده نشده است.

نیازمند اظهار کرد: انسان با دید جامع در تولید علم و هدایت مناسب در زندگی دنیا و با بهره‌گیری از هدایت‌های علمی با رشد و تکامل روح و معنویت به سعادت اخروی می‌رسد.

سرپرست سازمان بسیج اساتید گیلان تقویت مبانی اندیشه اسلامی را وظیفه استادان دانست و بیان کرد: استادان با عمق‌بخشی به معرفت دینی، بهره‌گیری از کتاب‌ها و نزدیکی به استادان حوزه به عنوان فرماندهان جنگ و همچنین رصد و ارزیابی جریان دانش و علم در کشور می‌توانند در راستای اهداف مورد نظر حرکت کنند.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول