اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی:

تطبیق علوم دانشگاهی با علوم دینی هدف مشترک حوزه‌ و دانشگاه است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: هدف اصلی وحدت بین حوزه و دانشگاه علم‌آموزی و تطبیق علوم دانشگاهی با علوم دینی است.

تطبیق علوم دانشگاهی با علوم دینی هدف مشترک حوزه‌ و دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی؛ علی شاهی اظهار داشت: ارتباط بین حوزه و دانشگاه ارتباط علمی است که هر دو نهاد باید از نخبگان و اساتید قشر یکدیگر به نحو احسن استفاده کنند.

وی افزود: مهم‌ترین رسالت حوزه و دانشگاه در جامعه امروز حمایت از انقلاب و شعارهای اسلامی و جهانی آن، آمادگی دائمی بسیج برای دفاع از نظام و آرمان‌های‌آن، دفاع از هویت ملی و دینی ایران اسلامی، مقابله با اشاعه فحشاء و فساد در جامعه، خودسازی و هوشمندی طلاب، روحانیون، دانشجویان و اساتید و آمادگی برای سازندگی و خود کفایی است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی حوزه و دانشگاه را دو نهاد اساسی در ترویج فرهنگ و علوم اسلامی دانست و ادامه داد: از نخستین روزهای انقلاب، حوزه و دانشگاه مورد توجه حضرت امام خمینی و در حال حاضر مورد توجه خاص رهبر انقلاب است که اگر این دو نهاد با هم ائتلاف داشته باشند خیلی از مشکلات حل می‌شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بالابردن علم، دانش و بصیرت را از مهم‌ترین عوامل مقابله با جنگ نرم عنوان کرد و گفت: جنگ نرم قدرت نرم می‌خواهد که با سلاح علم و دانش می‌توانیم با آن مقابله کنیم.

شاهی با اشاره به نقش دانشجویان در پیوند حوزه و دانشگاه اذعان داشت: دانشجویان باید هم علم‌آموزی را از اساتید دانشجویی و حوزه‌ای فراگیرند و هم علوم دانشگاهی را با علوم حوزوی تطبیق دهند تا در کنار رشد علمی در دانشگاه علوم دینی آن‌ها نیز رشد پیدا کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه و حوزه در زمینه‌های مختلفی با هم تعامل دارند، افزود: مهم‌ترین تعامل بین حوزه و دانشگاه تعاملات علمی است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیوند حوزه و دانشگاه وحدت و انسجام ملی را به دنبال دارد، یادآور شد: امام خمینی وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت همه ملت و مقام معظم رهبری وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت هدف می‌دانند.

انتهای پیام/22482/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول