اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

وحدت حوزه و دانشگاه در کشور محقق شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در کشور محقق شده است، گفت: این دو گروه با در کنار هم بودن می‌توانند دانسته‌های خود را در پیشبرد اهداف کشور به کار گیرند.

وحدت حوزه و دانشگاه در کشور محقق شده است

حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اهمیت موضوع وحدت حوزه و دانشگاه برای همه روشن است.

وی با تاکید بر اینکه باید بین حوزه و دانشگاه وحدت باشد و وجود وحدت بهتر از جدایی است، تصریح کرد: مبتکر وحدت حوزه و دانشگاه امام خمینی (ره) بودند که روز 27 آذر را به این عنوان نام‌گذاری کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه در دوره رژیم پهلوی دانشگاهیان را بی‌دین شمرده و می‌گفتند که روحانیون متحجر هستند، اضافه کرد: امام راحل (ره) با طرح وحدت حوزه و دانشگاه سبب خنثی شدن فعالیت دشمنان در این زمینه شدند و از ایجاد تفرقه توسط دشمنان جلوگیری کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه معنی وحدت این است که تعهد و تخصص همواره در کنار هم قرار گیرد، ادامه داد: یعنی دین و تقوا و تدین در اختیار دانشگاهیان قرار گیرد و اطلاعات دانشگاهی نیز به روحانیون و حوزه‌ها منتقل شود.

خدایی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید با یکدیگر تعامل داشته باشند، ابراز داشت: این وحدت به معنی یگانگی و یکی بودن است که هر دو گروه نیز به دنبال یک هدف، یعنی علم هستند.

وی با اشاره به اینکه این دو گروه یعنی حوزه و دانشگاه قبل از انقلاب اسلامی نیز با هم یکی بودند، یادآور شد: اما سیاست رژیم پهلوی بر این بود که بین این دو گروه تفرقه اندازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این امر یک ضرورت است که عالمان با در کنار هم قرار گرفتن از تجربیات و دانسته‌های خود در پیشبرد اهداف و پیشرفت کشور استفاده کنند، اظهار داشت: در حال حاضر وحدت حوزه و دانشگاه در کشور محقق شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از طلبه‌ها دانشگاه دیده بوده و با فرهنگ دانشگاه آشنا هستند، متذکر شد: از طرفی حضور روحانیون در دانشگاه به ویژه وجود نهاد رهبری در دانشگاه‌ها این وحدت را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/73006/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول