اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست سال‌جاری صورت گرفت

تعریف 234 پروژه عمرانی در شهرستان زنجان

فرماندار زنجان گفت: در شش ماه نخست سال‌جاری 234 پروژه عمرانی در شهرستان زنجان تعریف شده است.

تعریف 234 پروژه عمرانی در شهرستان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی کاظمی بعدازظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان زنجان، اظهار داشت: 234 پروژه در شش ماه نخست سال‌جاری در شهرستان زنجان تعریف شده بود که در حال حاضر بیش از 15 درصد اعتبارات آن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه 19 پروژه از محل هشت درصد طرح‌های هادی تعریف شده بود، افزود: چهار پروژه از محل زیرساخت شهرک‌های صنعتی و هفت پروژه نیز از آسفالت راه‌های روستایی تعریف شده که از محل آسفالت راه‌های روستایی اعتباری تخصیص نیافته است.

فرماندار زنجان به پروژه‌های تعریف شده از محل ساخت و توسعه مساجد اشاره کرد و ابراز داشت: سه پروژه از این محل تعریف شده و یک پروژه نیز از ماده 12 قانون بودجه تعریف شده است. همچنین 31 پروژه از دو درصد محل فروش نفت، 179 پروژه از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، 16 پروژه تملک دارایی و 10 پروژه نیز از دو محل به صورت مشترک تعریف شده است.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت اول

این مسئول با بیان اینکه سیاست‌های عمرانی در کشور و سطح استان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، افزود: در شهرستان زنجان نیز با توجه به این دیدگاه اولویت نخست اتمام پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی 70 درصد به بالا است. پروژه‌ها با توجه به نیاز مردم اولویت‌بندی می‌شود و تخصیص اعتبارات با این اولویت‌بندی صورت می‌گیرد.

کاظمی با بیان اینکه کمیته کارشناسی در سطح استان برای تعیین پروژه‌های اولویت‌دار تشکیل شده، گفت: الویت‌دار بودن پروژه‌ها توسط این کمیته مشخص می‌شود و اعتبارات نیز با توجه به اولویت‌بندی صورت گرفته تخصیص می‌یابد.

فرماندار زنجان توسعه ظرفیت‌های گردشگری در شهر زنجان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: توجه به ظرفیت گردشگری بازار تاریخی زنجان در کنار سایر مراکز تاریخی برای جذب گردشگر مورد تاکید قرار دارد. مطالعه مناسب ظرفیت‌های گردشگری در بخش محلی، منطقه‌ای، ملی و فرا ملی نیاز ضروری است. سند توسعه گردشگری زنجان نیز یکی از موضوعات مهم در سطح استان است.

تبدیل صنایع‌دستی تولیدی از وضعیت سنتی به شکل صنعتی و نیمه صنعتی

وی پژوهش در بخش صنایع‌دستی زنجان را یکی از موضوعات مهم عنوان کرد و اظهار داشت: تبدیل صنایع‌دستی تولیدی از وضعیت سنتی به شکل صنعتی و نیمه صنعتی مورد توجه قرار دارد و حرکت در این راستا انجام می‌شود.

کاظمی مشکلات آب شرب روستاهای زنجان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: استفاده از منابع اعتباری از بخش ملی مورد نیاز است و باید نسبت به جذب اعتبارات ملی برای حل مشکلات آب شرب روستاهای زنجان تلاش کرد. نمایندگان مجلس در این راستا باید رایزنی لازم با هیئت وزیران داشته باشند.

فرماندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 60 روستا در شهرستان زنجان مشکل آب شرب دارند، اذعان داشت: تولید، توزیع و مدیریت آب سه مقوله مهم برای حل مشکلات در این بخش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/73007/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول