اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

دانشکده داروسازی زنجان از قطب‌های نانودارویی کشور است

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: دانشکده داروسازی زنجان یکی از قطب‌های نانودارویی کشور محسوب می‌شود.

دانشکده داروسازی زنجان از قطب‌های نانودارویی کشور است

مهرداد حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دانشکده داروسازی زنجان از پنج سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده اظهار داشت: این دانشکده یکی از قطب‌های نانو دارویی کشور محسوب می‌شود.

وی با متنوع خواندن داروهای در آستانه تولید دانشکده داروسازی زنجان اضافه کرد: خوراکی، تزریقی، ضد پس زدن پیوند، ضد دیابت و آنتی‌بیوتیک‌ها از انواع این نوع داروها هستند.

رئیس دانشکده داروسازی زنجان با بیان اینکه دانشجویان درگیر در تولید نانو داروها در پروژه‌های تحقیقاتی مشارکت دارند، ادامه داد: این تحقیقات با مشارکت 18 نفر انجام شده است.

این مسئول به موفقیت‌های پروژه‌های تحقیقاتی دانشکده داروسازی زنجان اشاره و تصریح کرد: مقالات درخور توجهی در این رابطه چاپ و جوایزی هم دریافت شده است.

حمیدی افرایش سرعت تاثیر دارو، افزایش ماندگاری دارو در بدن و کاهش عوارض جانبی را از جمله اهداف تعریف شده در تولید نانو داروهای جدید اعلام کرد.

وی هدف‌گیری سلول‌های سرطانی را از دیگر اهداف تعریف شده برای نانو داروهای تولید شده دانست و متذکر شد: عوارض استفاده از داروها یکی از دلایل عدم موفقیت شیمی درمانی محسوب می‌شود چرا که این داروها منجر به عوارض غیر قابل جبرانی برای بیماران دارد از این رو دوز آنها کاهش می‌یابد.

رئیس دانشکده داروسازی زنجان تاکید کرد: محققان در صدد تولید داروهایی هستند که فقط بر روی سلول‌های سرطانی تاثیر داشته باشد.

این مسئول هوشمند سازی داروها را برای تاثیرگذاری مستقیم بر سلول‌های سرطانی از دیگر اهداف تعریف شده برای نانو داروهای تولیدی در دانشکده داروسازی زنجان اعلام کرد.

حمیدی با اشاره به آمادگی موجود برای تولید صنعتی نانو داروهای تولیدی در دانشکده داروسازی زنجان اذعان داشت: هر چند بخش خصوصی آماده تامین بخشی از سرمایه‌گذاری مورد نیاز است ولی نیاز مالی سنگین پروژه ورود بخش دولتی را به این صنعت را ضروری می‌کند.

وی با هزینه بر و گران خواندن تولید نانو داروها متذکر شد: تامین این میزان سرمایه از عهده بخش خصوصی خارج است.

رئیس دانشکده داروسازی زنجان تاکید کرد: مسئولان باید راه کار تولید نانو داروها را به صورت صنعتی ارائه دهند.

انتهای پیام/73004/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول