اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان:

روزانه 6 میلیون مترمکعب گاز در زنجان مصرف می‌شود

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: روزانه 6 میلیون و 500 هزار مترمکعب گاز در استان زنجان مصرف می‌شود.

روزانه 6 میلیون مترمکعب گاز در زنجان مصرف می‌شود

نادر رابطی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: از سال 87 تاکنون در زمینه فرهنگ‌سازی مناسب برای استفاده از گاز طبیعی برنامه‌های مختلفی در استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 39 هزار دانش‌آموز در طرح آموزش و آشنایی با خطرات گاز شرکت کرده‌اند، بیان داشت: مسئولان باید تلاش کنند این آموزش‌ها در بین عموم مردم نهادینه شود.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه 60 هزار نفر از مردم در آموزش‌های برگزار شده در مساجد شرکت کردند، افزود: این کلاس‌ها با آموزش‌ همکاران و کارشناسان شرکت گاز برگزار شده است.

این مسئول در ادامه به دو نکته مهم در استفاده از گاز اشاره کرد و گفت: طریقه نصب بخاری در منازل و بحث تامین اکسیژن محیط دو نکته اساسی در این زمینه است.

رابطی با اشاره به اینکه مردم باید در زمان نصب بخاری مسیر دودکش را کنترل کنند، بیان داشت: با توجه به اینکه مسیر دودکش در زمستان در وضعیت وزش باد و کولاک شدید قرار می‌گیرد مردم باید نسبت به کنترل دودکش و کلاهک اقدام کنند.

وی کلاهک‌های H را بهترین نوع کلاهک باعث کاهش مشکلات و خطرات در این زمینه دانست و گفت: این کلاهک‌ها در زمان وزش باد کارایی خود را از دست نمی‌دهند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان ادامه داد: این کلاهک‌ها سبب می‌شود گازهای حاصل از احتراق، دود یا مونواکسیدکربن به راحتی از محیط خارج شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم همیشه از داغ بودن لوله بخاری مطمئن شوند، اظهار داشت: داغ بودن لوله بخاری از خارج شدن گازهای حاصل از احتراق خبر می‌دهد.

رابطی با بیان اینکه رنگ شعله بخاری باید در شرایط عادی آبی باشد، تصریح کرد: اگر شعله بخاری به رنگ زرد باشد نشان از کاهش اکسیژن محیط است.

وی بهترین روش تامین اکسیژن اتاق را تبادل هوا از طریق زیر در اتاق‌ خواب دانست و بیان داشت: توصیه می‌شود در شب درب اتاق خواب به ویژه اتاق کودکان کمی باز باشد تا با فضای پذیرایی تبادل اکسیژن انجام شود.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در ادامه به هم‌استانی‌ها توصیه کرد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند و گفت: با توجه به برودت هوا مصرف گاز در استان زنجان افزایش یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه روزانه 6 میلیون و 500 هزار متر مکعب در استان زنجان گاز مصرف می‌شود، ادامه داد: امید است همشهریان توصیه‌های شرکت گاز را جدی بگیرند.

انتهای پیام/73008/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول