اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی روز جهانی معلولان زنجان:

مراسم روز معلولان 12 آذر در زنجان برگزار می‌شود

دبیر اجرایی روز جهانی معلولان زنجان گفت: مراسم روز معلولان 12 آذر در زنجان برگزار می‌شود.

مراسم روز معلولان 12 آذر در زنجان برگزار می‌شود

فرهاد میرزایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه معلولان 15 درصد از مردم جهان را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: معلولان بیشتر در جوامع در حال توسعه زندگی می‌کنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان معلولان را فقیرترین افراد از نظر دسترسی به امکانات پایه‌ای خواند و خاطرنشان کرد: این افراد همواره با موانع فیزیکی، اقتصادی و نگرشی مواجه هستند که مانع حضور این افراد در جامعه می‌شود.

این مقام مسئول از اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته برای بهبود اوضاع معلولین یاد کرد و ادامه داد: تصویب قوانین حمایت از معلولان و پذیرش کنوانسیون بین‌المللی حقوق معلولان از اقداماتی است که ما از آن به عنوان نهضت بین‌المللی ناتوانی یاد می‌کنیم.

میرزایی با اشاره به اینکه طبق قانون حمایت از معلولان که در مجلس تصویب شده بهزیستی به عنوان سازمان حامی معلولان شناخته شده است، تصریح کرد: در این قانون معلولان درجه‌بندی شده‌اند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان معلولان را دارای چهار درجه خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید دانست و اضافه کرد: معلولان در شش گروه جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، گفتاری و روانی مزمن قرار می‌گیرند.

وی روز 12 آذر سال جاری را مصادف با سوم دسامبر و روز جهانی معلولان خواند و افزود: سران کشورها در این روز با حضور در اجلاس سندی را تنظیم خواهند کرد تا گامی به سوی عملی کردن حقوق معلولان بردارند.

این مقام مسئول شعار امسال روز جهانی معلولین را «موانع را بشکنیم، درها را باز کنیم به سوی جامعه فراگیر برای همه» اعلام کرد و گفت: برای عملی کردن این شعار باید تلاش کنیم.

میرزایی از برگزاری مراسم مختلف به مناسبت روز معلولان در زنجان خبر داد و افزود: مراسمی با حضور سازمان‌ها مردم‌نهاد و تجلیل از معلولان برگزیده در ساختمان روزبه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73002/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول