اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خبر داد

اجرای طرح کمیسیون‌های پزشکی تشخیص معلولیت‌ها

مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح کمیسیون‌های پزشکی تشخیص معلولیت‌ها خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بر اساس نظام طبقه‌بندی بین‌المللی عملکرد، ناتوانی و سلامت "ICF" تشخیص معلولیت و شدت آن انجام می‌شود.

اجرای طرح کمیسیون‌های پزشکی تشخیص معلولیت‌ها

کیوان دواتگران در حاشیه کارگاه آموزشی طبقه‌بندی معلولان"ICF" که در خراسان جنوبی برگزار شد، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طبقه‌بندی بین‌المللی عملکرد، ناتوانی و سلامت مبنایی برای طبقه‌بندی معلولان در تمام کشور‌های دنیا است.

وی افزود: این طبقه‌بندی در ایران از پنج سال گذشته در تمام استان‌ها انجام شده است.

مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اذعان داشت: وضعیت معلولان تنها به مباحث ارگانیک، ساختاری و فیزیولوژیک معطوف نمی‌شود، بلکه در این طبقه‌بندی اعتقاد بر این است که برای تعیین گروه‌های مختلف معلولیت باید به میزان مشارکت فرد در مسائل اجتماعی، فعالیت‌های روزانه فرد و حضور در جامعه توجه شود.

دواتگران یادآور شد: تمام مباحث، محدودیت‌ها و محرومیت‌ها در زندگی اجتماعی معلولان در طبقه‌بندی معلولان"ICF" در نظر گرفته شده است.

وی متذکر شد: برای اینکه شدت معلولیت افراد در گروه‌های مختلف تعیین شود، باید هم به اختلالات روحی و مشارکت اجتماعی و هم به سطح محرومیت اجتماعی توجه شود، بنابراین در این راستا کمیسیون‌های پزشکی باید آموزش داده شوند.

مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح کمیسیون‌های پزشکی تشخیص معلولیت‌ها و تعیین شدت معلولیت خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بر اساس نظام طبقه‌بندی بین‌المللی عملکرد، ناتوانی و سلامت"ICF" تشخیص معلولیت و شدت آن به درستی و بر اساس استانداردها انجام می‌شود.

دواتگران گفت: به حداقل رساندن خطای تشخیص معلولیت و شدت آن از مزایا و اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: بعد از صادر شدن گواهینامه معتبر در کمیسیون‌های پزشکی عملکردها مشخص و برای تعیین دقیق آسیب در سطوح روانی، شنوایی و بینایی برای گرفتن وقت، کارتی صادر و به بهزیستی ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: نوع معلولیت و شدت آن در کارت ثبت می‌شود.

دواتگران اضافه کرد: در هر خدمتی که قرار است سبب ارتقای سطح توانمندی معلولیت شود، باید عملکرد سطحی اشخاص و ظرفیت آنها مشخص باشد.

وی اذعان داشت: با اجرای طرح کمیسیون‌های پزشکی تشخیص معلولیت‌ها و تعیین شدت معلولیت سطح توانمندی معلولان تعیین می‌شود.

انتهای پیام/69013/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول