اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد

قرارگرفتن 36 هزار نفر زیرپوشش طرح پیشگیری از معلولیت در خراسان جنوبی

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تا پایان سال جاری تعداد 36 هزار نفر در طرح آموزشی پیشگیری از معلولیت‌ها در سطح استان زیرپوشش قرار می‌گیرند.

قرارگرفتن 36 هزار نفر زیرپوشش طرح پیشگیری از معلولیت در خراسان جنوبی

 شهرزاد کرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با کارگاه توجیهی آموزشی طرح آموزش آگاه‌سازی اجتماع‌محور پیشگیری از معلولیت‌ها، اظهار داشت: آموزش مردم و بالا بردن سطح آگاهی خانواده‌ها یکی از راه‌های موثر در جلوگیری از بروز معلولیت است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، کنترل معلولیت در جامعه از طریق آگاه‌سازی عمومی و همچنین ارتقاء سطح سبک زندگی آحاد جامعه و توانمندسازی گروه‌های محلی در راستای سطح سلامت خود و جامعه است.

انجام به موقع مشاوره ژنتیک/جلوگیری از بروز بسیاری از معلولیت‌ها

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به دستورالعمل اجرایی طرح آموزش آگاه‌سازی اجتماع‌محور پیشگیری از معلولیت‌ها، خواستار اجرای این برنامه به نحو مطلوب از نظر کیفی و کمی شد.

کرد، با اشاره به پکیج آموزشی طرح مذکور، تصریح کرد: عناوین پیشگیری از نابینایی، پیشگیری از ناشنوایی، پیشگیری از حوادث، مشاوره ژنتیک، پیشگیری از عقب‌ماندگی ذهنی، پیشگیری از بیماری‌های عضلانی و اسکلتی، بیماری‌های متابولیک و راه‌های پیشگیری از آن، پیشگیری از بیماری‌های معلولیت‌زا در کودکان و دانش‌های دوران بارداری از محتویات این پکیج آموزشی است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره در استان یادآور شد: با مراجعه به مراکز مشاوره ژنتیک و انجام به موقع مشاوره می‌توان تا حدودی از بروز بسیاری از معلولیت‌ها جلوگیری کرد.

حضور 35 کارشناس در طرح آموزشی پیشگیری از معلولیت‌ها

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که تعداد 35 نفر از کارشناسان پیشگیری و نمایندگان موسسه‌های مجری طرح مذکور در این کارگاه آموزشی شرکت کردند، اذعان داشت: این کارگاه به مدت یک روز در مجتمع الزهرا بیرجند برگزار شد.

کرد، با بیان این‌که تا پایان سال جاری تعداد 36 هزار نفر زیرپوشش طرح آگاه‌سازی اجتماع‌محور پیشگیری از معلولیت‌ها قرار می‌گیرند، یادآور شد: گروه سنی زیر 15 سال تا بالای 45 سال در مناطق شهری و روستایی سطح استان زیر پوشش این طرح قرار گرفته می‌شوند.

16 هزار نفر طرح آموزش پیشگیری از معلولیت‌ها را فرا گرفتند

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد 16 هزار و 339 نفر در استان طرح آموزش آگاه‌سازی اجتماع‌محور پیشگیری از معلولیت‌ها را فرا گرفتند.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی خراسان جنوبی اضافه کرد: از این تعداد 12 هزار و 955 زن و 3 هزار و 384 مرد در مناطق شهری و روستایی سطح استان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی یادآور شد: سال گذشته 29 هزار و 26 نفر زیرپوشش این برنامه قرار گرفتند.

کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پنج موسسه در راستای طرح آموزش آگاه‌سازی اجتماع‌محور پیشگیری از معلولیت‌ها، در استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/69017/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول