اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به عنوان دومین مرکز در کشور/

مرکز پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در یزد راه‌اندازی شد

مدیرکل بهزیستی استان یزد از راه‌اندازی دومین مرکز پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی کشور در یزد خبر داد و گفت: این مرکز با نظارت بهزیستی فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است.

مرکز پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در یزد راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین رحیمی‌نسب، بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح دومین مرکز پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی کشور در یزد اظهار داشت: این مرکز در چهار حوزه آموزش و پیشگیری از اعتیاد، معلولیت‌ها، آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی و پیش از ازدواج فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه این مرکز نخستین مرکز در استان یزد و دومین در کشور است، بیان کرد: مرکز پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی به صورت خیریه اداره می‌شود و هدف آن ارتقای آگاهی جامعه نسبت به معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.

رحیمی‌نسب، با تاکید بر ضرورت پیشگیری از معلولیت‌ها یادآور شد: سالانه 2 هزار و 500 معلول به جمعیت استان یزد اضافه می‌شوند که حدود 700 نفر از آنها ناشی از بیماری های ژنتیکی و هزار نفر ناشی از حوادث ترافیکی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به وجود 40 هزار معلول در استان یزد، بیان کرد: از این تعداد، فقط 21 هزار نفر در بهزیستی پرونده دارند.

وی در مورد اهمیت پیشگیری سطح یک بیان کرد: نخستین مرحله پیشگیری، آموزش به عموم جامعه است که متاسفانه در این بخش اعتبارات کمی به بهزیستی اختصاص یافته است.

رحیمی‌نسب از خیران خواست: با مشارکت خود در پیشگیری سطح یک از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، اختلافات خانوادگی، طلاق و معلولیت‌های ناشی از بیماری های ژنتیکی، ازدواج‌های فامیلی و تصادفات جلوگیری کنند.

امروز همچنین مرکز روزانه جسمی حرکتی معلولان و سالمندان یزد به مناسبت میلاد امام رضا (ع) افتتاح شد.

رحیمی‌نسب در مراسم افتتاح این مرکز نیز اظهار داشت: این مرکز با هدف ارائه خدمات توانبخشی تخصصی به معلولان و سالمندان با بیماری‌های اسکلتی، عضلانی، نورولوژی، ارتوپدی، سکته‌های مغزی، کودکان cp جسمی، قطع عضو و فلج اندام راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: خدمات کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی به معلولان و سالمندان به صورت روزانه تحت نظر کارشناسان در این مرکز انجام می‌شود.

انتهای پیام/2464/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول