اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بهزیستی

طرح آگاه‏سازی پیشگیری از معلولیت‏ها در گرمسار اجرا می‏شود

طرح آگاه‏سازی پیشگیری از معلولیت‏ها به همت بهزیستی، در گرمسار اجرا می‏شود.

طرح آگاه‏سازی پیشگیری از معلولیت‏ها در گرمسار اجرا می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی این استان، کارگاه آموزشی طرح آگاه‏سازی پیشگیری از معلولیت‏ها توسط واحد پیشگیری بهزیستی گرمسار در سالن اجتماعات اداره بهزیستی با حضور 22 نفر از رابطان بهداشت، تسهیل‏گران مراکز و CBR برگزار شد.

نسرین پاکدل، مدرس این کارگاه طی بیاناتی با موضوع پیشگیری از بیماری‏های معلولیت‏زا و ژنتیک، مشاوره ژنتیک را امری مهم دانست.

وی در ادامه تصریح کرد: مشاوره ژنتیک به خانواده‏ها کمک می‏کند تا نقش توارث را در بیماری‏ها بشناسند و خطر تکرار بیماری را در خویشاوندان و فرزندانشان بدانند و همچنین حقایق پزشکی را درباره بیماری‏های ارثی درک کنند.

همچنین هدی ناظمی، مدرس دیگر این کارگاه ضمن بیاناتی با موضوعات پیشگیری از عقب‏ماندگی ذهنی و پیشگیری از نابینایی، علل عقب‏ماندگی ذهنی را عواملی چون وراثت، حوادث دوران بارداری، عوامل محیطی، اجتماعی و فرهنگی هنگام تولد و پس از آن دانست.

گفتنی است؛ مدرسان کارگاه آموزشی در پایان بر اطلاع‏رسانی به خانواده‏ها در خصوص مشاوره‏های ژنتیک و پیشگیری از عوامل بیماری‏های ارثی تأکید بسیار ورزیدند.

انتهای پیام/2294/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول