اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی کهگیلویه:

نرخ معلولیت در کهگیلویه بالاتر از استاندارد بین‌المللی است

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه با اشاره به بالا بودن آمار معلولان در شهرستان گفت: درصد معلولیت در کهگیلویه بالاتر از نرخ استاندارد بین‌المللی است.

نرخ  معلولیت در کهگیلویه بالاتر از استاندارد بین‌المللی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید غضمان گنجیانی صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت معلولان بابیان اینکه معلولیت بر سه نوع شدید، متوسط و خفیف است اظهار داشت: رفع مشکلات معلولان از عهده بهزیستی به تنهایی خارج است.

رئیس بهزیستی کهگیلویه بالا بودن نرخ معلولیت در شهرستان را نگران‌کننده خواند و افزود: درصد معلولیت در کهگیلویه بالاتر از نرخ استاندارد بین‌المللی است.

وی تعداد معلولان در سطح شهرستان را هزار و 335 نفر برشمرد و گفت: این تعداد به تفکیک نوع معلولیت در ده گروه تقسیم‌بندی شده است.

گنجیانی 405 نفر از این تعداد را معلول جسمی ـ حرکتی دانست و با اشاره به اینکه سایر معلولیت‌ها از نوع ذهنی، اعصاب، ناشنوایی، نابینایی، گفتاری، صرع، ضایعه نخاعی و سالمند معلولی است؛ گفت: تعداد 38 نفر چند معلولیتی هستند.

این مسئول تحت پوشش قرار گرفتن معلولیت شدید را محدود به تأهل بودن ندانست و اذعان داشت: طبق قانون معلولیت از نوع متوسط در صورتی تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند که متأهل باشند.

گنجیانی با اذعان به اینکه در کهگیلویه معلولان از نوع متوسط و مجرد هم تحت پوشش بهزیستی قرار دارند این کار را دور زدن قانون دانست و افزود: با توجه به آمار معلولان از این نوع و نیاز به حمایت بهزیستی ما آنها را از گردونه حمایت خارج نکردیم.

وی انتخاب نماینده از بین جامعه معلولان در ارتباط مداوم با بهزیستی را لازم خواند و تصریح کرد: به علت عدم تفاهم بین معلولان در انتخاب نماینده جامعه معلولان در شهرستان این امر تاکنون از سوی معلولان محقق نشده است.

انتهای پیام/82016/ط20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول