اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

شناسایی 18 هزار معلول در کهگیلویه و بویراحمد/1132 چند معلولیتی در استان

معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی 18 هزار معلول در سطح استان خبر داد و گفت: بیشترین آمار مستمری‌بگیر در بهزیستی بیماران چند معلولیتی است که بیش از یک‌هزار نفر را شامل می‌شود.

شناسایی 18 هزار معلول در کهگیلویه و بویراحمد/1132 چند معلولیتی در استان

محمد حبیبیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج تعداد معلولان شناسایی شده در سطح کهگیلویه و بویراحمد را 18 هزار نفر عنوان کرد و گفت: جمعیت معلول مستمری‌بگیر در استان 5 هزار و 216 نفر بوده که خدماتی در قالب شبانه، روزانه، مستمری‌بگیر، توانبخشی و توان‌پزشکی به مددجویان ارائه می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که نرخ معلولیت در کشور 2.3 درصد است، بیان داشت: این در حالی است که میزان معلولیت در این استان 2.7 درصد بوده که این میزان نسبت به میانگین کشوری نرخ بسیار بالایی بوده و نیازمند بررسی هر چه بیشتر در این خصوص است.

حبیبیان در ادامه  بیشترین عامل معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد را ناشی از ازدواج‌های فامیلی دانست و گفت: واحد  توانبخشی بهزیستی استان به منظور کاهش نرخ معلولیت در استان مراکز مشاوره ژنتیک را راه‌اندازی کرده تا از این میزان کاسته شود.

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که با مراجعه افراد به این مراکز و انجام آزمایش‌های ژنتیکی می‌توان از معلولیت‌ها کاست، اذعان کرد: در سطح استان خانواده‌های چند معلولی وجود دارد که عمده علت آن عدم آگاهی خانواده‌ها است.

وجود 1132 بیمار چند معلولیتی در کهگیلویه و بویراحمد/349 دانشجوی معلول در استان

وی، بیشترین آمار مستمری‌بگیر در بهزیستی را افراد چند معلولیتی عنوان کرد و گفت: کل افراد چند معلولیتی یک‌هزار و 132 نفر بوده که از این تعداد 2 هزار و 201 نفر معلول ذهنی، یک‌هزار و 708 نفر معلول جسمی حرکتی، 676 معلول روانی، 214 بیمار صرعی، 103 ضایع نخاعی، 378نابینا، 309 نفر ناشنوا و 46 نفر معلول گفتاری در سطح استان شناسایی شده است.

وی، با بیان این‌که 103 معلول ضایعات نخاعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، عنوان کرد: عمده علت بیماران ضایعات نخاعی تصادفات جاده‌ای است که این امر هزینه‌های زیادی را برای خانواده‌های مددجو در بر دارد و آن‌ها را دچار مشکلات و گرفتاری‌های خاصی می‌کند.

این مسئول در ادامه ارائه خدمات به بیماران ضایعات نخاعی را شامل توان‌پزشکی، توانبخشی، مددکاری، روان‌بخشی، ویزیت پزشک در منزل و تهیه تجهیزات توان‌بخشی عنوان کرد.

حبیبیان به تعداد دانشجویان و دانش‌آموزان معلول تحت حمایت بهزیستی اشاره کرد و گفت: در سطح استان 349 دانشجوی معلول و یک‌هزار و 800 دانش‌آموز معلول تحت حمایت این نهاد هستند که خدمات مختلفی از جمله فرهنگی، آموزش، زیارتی و ... به آن‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/82011/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول