اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خبر داد

تشکیل انجمن «عصر یک کتاب» در کانون پرورش فکری زنجان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: انجمن «عصر یک کتاب» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان تشکیل شد.

تشکیل انجمن «عصر یک کتاب» در کانون پرورش فکری زنجان

غلامحسین نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اقدامات مرکز شماره یک کانون پرورش فکری استان زنجان در حوزه کتاب اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز برنامه‌های مختلفی برای غنی‎سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این مرکز از سال‌جاری اقدام به تشکیل انجمن «عصر یک کتاب» کرده است، افزود: اعضای اصلی این انجمن، 17 نفر از اعضای کارگاه داستان هستند که با اصول نوشتن آشنایی کامل دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان به اهداف تشکیل این انجمن اشاره کرد و بیان کرد: تشویق و ترغیب اعضا به مطالعه بیشتر و آشنایی با شیوه‌های نقد و بررسی از اهداف تشکیل انجمن عصر یک کتاب است.

این مسئول ادامه داد: همچنین مطالعه دقیق و معرفی کتاب‌های جدید در راستای توسعه کتابخوانی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر اهداف است.

نظری به کتاب‌های نقد و بررسی شده در طول تابستان اشاره کرد و متذکر شد: «خانواده آقای چرخشی»، «قلب‌های نارنجی»، «هستی»، «لالو»، «نمی‌توان کلاغ ماند»، «کسی که موهایم را شانه زد» و «نزدیک‎تر بیا احمد» جزو این کتاب‌ها هستند.

وی اضافه کرد: رمان «فصل پنجم سکوت» نیز در چند روز اخیر مورد نقد و بررسی اعضای این انجمن قرار گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: رمان نوجوان «فصل پنجم سکوت» برای گروه‌های سنی «د» و «ه» به قلم «محمدرضا بایرامی» نوشته شده است.

این مسئول ادامه داد: این رمان در بحبوحه روزهای انقلاب اسلامی در ایران اتفاق می‌افتد و ماجرای پسر نوجوانی به نام مرتضی است که ناخواسته درگیر اتفاقاتی مهم سیاسی می‌شود.

نظری با اشاره به اینکه فضاسازی و تصویرهای کتاب زیباست و به خوبی در ذهن مخاطب نقش می‌بندد، تصریح کرد: توصیف و تشبیهات نیز به طور نمادین در پیام رسانی داستان کمک شایانی می‌کند.

وی به کم علاقگی کودکان و نوجوانان کانون به این کتاب اشاره و خاطرنشان کرد: شاید بتوان مهم‌ترین دلیل کم علاقگی نوجوان‌های کانون با این رمان را طرح جلد نامناسب و نازیبای آن دانست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه رمان فصل پنجم سکوت زیبا نوشته شده و ارزش یک بار خواندن را دارد، افزود: این رمان با روایتی متفاوت ما را با دوران انقلاب آشنا می‌کند و برعکس بسیاری از داستان‌های از این دست تلاش می‌کند پیامش را در لفافه و غیر مستقیم بیان کند.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول