اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لنگرود خبر داد

اجرای 15 برنامه فرهنگی کانون پرورش فکری لنگرود

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لنگرود از اجرای 15 برنامه فرهنگی، هنری و جشنواره به مناسبت هفته کودک در این شهرستان خبر داد.

اجرای 15 برنامه فرهنگی کانون پرورش فکری لنگرود

سیده هاجر اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با بیان اینکه هفته کودک تا 21 مهر جاری ادامه دارد، اظهار داشت: به مناسبت این هفته بیش از 15 برنامه فرهنگی، هنری و جشنواره در لنگرود برگزار می‌شود.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لنگرود، با اشاره به شعار هفته ملی کودک «زنده باد کودکی و زنده باد زندگی»، افزود: بالغ بر 400 نفر کودک از برنامه‌های این هفته استقبال کرده‌اند.

این مسئول، از برگزاری دهمین جشنواره قصه‌گویی کودک و نوجوان استان به میزبانی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان لنگرود خبر داد.

وی اضافه کرد: شهرهای رودسر، زیاز، املش کومله، لاهیجان، سیاهکل، آستانه‌اشرفیه،کیاشهر و لنگرود در این جشنواره که به صورت حوزه‌ای انجام گرفت، شرکت کردند.

به گفته این مسئول، در جشنواره قصه‌گویی مذکور 15 نفر از کودکان در رده سنی 7 تا 11 سال و 16 نفر از نوجوانان در گروه سنی 11 تا 16 سال در دو روز با هم به رقابت پرداختند و در نهایت از هر گروه سنی، سه نفر انتخاب و برای رقابت با حوزه‌های دیگر به استان اعزام می‌شوند.

اکبری، جشنواره قصه‌گویی در لنگرود را نخستین جشنواره قصه‌گویی در این شهرستان دانست و متذکر شد: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با قصه‌گویی از اهداف این جشنواره بوده است.

وی، انتقال ارزش‌های انسانی و اخلاقی، آشنا کردن کودکان و نوجوانان با کتاب‌های مناسب، شناسایی شیوه‌های مناسب قصه‌گویی در بین کودکان و نوجوانان، تقویت مهارت‌های کلامی و اعتماد به نفس را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لنگرود، اندیشه‌ورزی، ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی قهرمانان متون کهن ادبیات ایران، آموزه‌های اخلاقی و آزاد را از محورهای موضوعی جشنواره قصه‌گویی ذکر کرد.

این مسئول، قصه‌گویی را قدیمی‌ترین نوع ادبیات خواند و افزود: نقش ادبیات در پرورش خلاقیت، زیبا دوستی و رشد تکلم کودکان، انکارناپذیر است.

اکبری، با اشاره به اینکه قصه‌ها تنها برای سرگرم کردن نیستند، بیان داشت: قصه منعکس کننده دیدگاه انسان درباره جهان و عوامل ناشناخته پیرامون او و وسیله‌ای برای انتقال آموزش آداب و سنن، اعتقادات و تاریخ یک نسل به نسل‌های دیگر است.

به گفته وی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لنگرود با 40 سال سابقه فعالیت، دارای 16 هزار جلد کتاب و بیش از 2 هزار و 200 عضو است.

انتهای پیام/84002/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول