اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران خبر داد

برپایی نمایشگاه ویژه کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری ساری

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران از برپایی نمایشگاه ویژه کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری ساری خبر داد و گفت: روزانه حدود 300 کودک از نمایشگاه بازدید می‌کنند.

برپایی نمایشگاه ویژه کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قاسم عزیززاده گرجی بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه هفته ملی کودک که در کانون پرورش فکری برپا شد، اظهار داشت: هفته ملی کودک برای نخستین بار در کشور اختصاص یافت.

وی افزود: سیاستگذاری‌های هفته ملی کودک در کشور از سوی 19 دستگاه اجرایی و با محوریت کانون پرورش فکری اجرا شد.

گرجی با اشاره به اینکه امسال هفته کودک با شعار زنده باد کودکی، زنده‌باد زندگی در کشور کار خود را از امروز شروع کرده است، ادامه داد: 15 تا 21 مهر به عنوان هفته ملی در کشور معرفی شد.

وی از برپایی نمایشگاه ویژه کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه به صورت مشترک با دستگاه‌های اجرایی برپا شد تا حقوق کودک در جامعه به درستی معرفی شود.

این مسئول با بیان اینکه نمایشگاه کودک به طور منظم در هفته ملی کودک برای آماده پذیرش بازدیدکنندگان است، بیان داشت: روزانه حدود 300 کودک از نمایشگاه بازدید می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه حقوق کودکان در برپایی برنامه‌های این هفته باید تبیین شود، خاطرنشان کرد: از سوی کانون پرورش فکری نشست‌های تخصصی با حضور خانواده‌ها و مسئولان امور فرهنگی انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران موضوع و محور غرفه‌های نمایشگاهی هفته ملی کودک را در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و احترام به قوانین پلیس با همکاری نیروی انتظامی دانست و یادآور شد: تغذیه و تربیت کودک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی،  نشست تخصصی با محوریت چگونه کودکان خلاق تربیت کنیم، نشست تخصصی با نویسندگان عرصه کودک، نقد کتاب‌های شعر کودکان با همکاری کانون پرورش فکری و نیز برنامه‌های جنبی فرهنگی و ورزشی از برنامه‌های است که با همکاری پلیس راهور، بهزیستی و کانون پرورش فکری در هفته ملی کودک برگزار می‌شود.

وی متذکر شد: پرداختن به حقوق کودکان مختص هفته کودک نیست، بنا داریم جلسات منظمی برای پیگیری حقوق کودکان با دستگاه های اجرایی داشته باشیم.

عزیززاده گرجی به معرفی غرفه‌های نمایشگاه هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: غرفه‌ها شامل معرفی آداب و رسوم و پیشینه فرهنگی،علمی، مذهبی و اجتماعی مردم مازندران است.

وی با بیان اینکه غرفه آشنایی کودکان با علوم مختلف یکی از پر مخاطب‌ترین ایستگاه‌های نمایشگاهی در هفته کودک است، تصریح کرد: غرفه نجوم نیز در نمایشگاه هفته کودک راه‌اندازی شد.

گرجی بهداشت و تغذیه را از دیگر غرفه‌های نمایشگاهی هفته ملی کودک معرفی کرد و گفت: این نمایشگاه با محوریت دانشگاه علوم پزشکی اداره می‌شود.

وی افزود: در نمایشگاه هفته ملی کودک ویزیت رایگان دندان پزشکی و تغذیه کودک با حضور متخصصان این رشته انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با بیان اینکه در این نمایشگاه کودکان با خدمات امداد‌رسانی اورژانس 115 و کارکرد آمبولانس آشنا می‌شوند، گفت: معرفی غذاهای سالم از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در هفته ملی کودک است.

وی فروش محصولات تولید شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در هفته ملی کودک دانست و ادامه داد: غرفه معرفی شخصیت‌ها، سرزمین‌ها، بازی‌ها، پویانمایی، کاردستی، سفالگری، نقاشی، کارگاه‌های ادبی، دینی، فعالیت‌های ادبی و هنری از برنامه‌های عمده کانون در نمایشگاه هفته ملی کودک محسوب می‌شود.

گرجی اذعان داشت: مشابه نمایشگاه و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز استان در تمامی مراکز کانون پرورش فکری شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول