اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین خبر داد

شرکت 208 هزار نفر در برنامه‌های کانون پرورش فکری قزوین

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین گفت: 208 هزار و 42 نفر از مردم استان در برنامه‌های این کانون شرکت می‌کنند.

شرکت 208 هزار نفر در برنامه‌های کانون پرورش فکری قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طیب ملک‌پور ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان به مناسبت روز جهانی کودک اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در حال حاضر 25 هزار و 552 نفر عضو ثابت دارد و اعضای موقت آن که در طول تابستان یا نمایشگاه‌ها در فعالیت‌های کانون حضور دارند، 45 تا 50 هزار نفر هستند.

ملک‌پور با اشاره به شرکت 208 هزار و 42 نفر از مردم استان در برنامه‌های این کانون افزود: هم‌اکنون 17 مرکز زیر نظر کانون پرورش فکری قزوین در حال فعالیت هستند که دو مورد از آن‌ها به صورت دو شیفت به ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

وی ادامه داد: 19 مرکز یاد شده به همراه سه مرکز سیار و یک مرکز پستی در مجموع 23 مرکز را در استان تشکیل می‌دهد و علاوه بر این چند مورد نیز در دست احداث است.

این مسئول با بیان اینکه کانون پرورش فکری قزوین نخستین ایجاد کننده مرکز رباتیک کودکان در حوزه کودک و نوجوان در کل کشور است، خاطرنشان کرد: همچنین این کانون در طول سال برای بازدید دانش‌آموزان مدارس استثنایی و کودکان کار از فعالیت‌های کانون پرورش فکری، برنامه‌ریزی و هماهنگی می‌کند.

ملک‌پور تصریح کرد: کانون قزوین به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه هدف خود، بدون کمک‌های فرا دستگاهی اقدام به تجهیز سینما کانون، نظارت بر آن و پیگیری فعالیت تمام سالن‌های زیر نظر این نهاد کرد و در حال حاضر آرشیو بیش از 700 فیلم پخش شده در سینماهای آن موجود است.

وی بیان کرد: بنا به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه سینما، تئاتر و فعالیت‌های فرهنگی و ادبی کاملاً مستقل عمل می‌کند و هیچ دستگاه ناظری ندارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین اذعان کرد: این کانون از بودجه‌ها و توجهات استانی خوبی بهره‌مند است که در نشست اخیر شورای فرهنگ عمومی با حضور نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع مشخص بود؛ اما با در نظر گرفتن ضرورت کار در حوزه کودک، این توجهات ناچیز محسوب می‌شود.

ملک‌پور با تأکید بر لزوم شناختن قشر کودک و فعالیت در این حوزه یادآور شد: کانون پرورش فکری قزوین با نگاهی تخصصی، ویژه و اثرگذار به حوزه کودک، بر استانداردها و فعالیت‌های خود پافشاری می‌کند.

وی عنوان کرد: این نهاد با همین نگاه اقدام به برپایی 20 غرفه در سومین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان در قزوین کرد که دعوت از قصه‌گویان، گروه‌های هنری و میهمانان ملی و بین‌المللی از دیگر برنامه‌های کانون در جشنواره یاد شده به شمار می‌رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر افزایش توجه و ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان و رشد و شکوفایی آنان تأکید کرد.

ملک‌پور اذعان کرد: افزایش توجه بزرگسالان به رشد همه‌جانبه کودکان، توجه به فرهنگ غنی ملی و بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام در کنار بهره‌مندی از توان و ظرفیت همه بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط با حوزه کودک از اهدافی است که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/77011/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول