اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آذربایجان غربی:

250 هزار جلد کتاب در مراکز کانون پرورش فکری آذربایجان غربی وجود دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آذربایجان غربی از وجود بیش از 250 هزار جلد کتاب در مراکز مختلف کانون پرورش فکری استان در حال حاضر خبر داد.

250 هزار جلد کتاب در مراکز کانون پرورش فکری آذربایجان غربی وجود دارد

 فریدون سیدمصطفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کتاب بهترین وسیله برای آموزش و تربیت صحیح کودکان و بارورسازی ذهن آنها می‌تواند باشد که بر این اساس محور فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آذربایجان غربی نیز حول کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی نقش کتاب را در شکل‌گیری ابعاد شخصیتی کودکان و نوجوانان بسیار مهم تلقی کرد و افزود: اگر کتاب از محور فعالیت‌های افراد به حاشیه رود، مشکلات بسیاری در زمینه تربیت و رفتار آنان در جامعه پدید آمده و افراد این خلاء تربیتی و تفریحی خود را با اسباب و لوازم نادرست دیگری پر می‌کنند.

سیدمصطفوی با اشاره به وضعیت نابسامان نرخ مطالعه کتاب در جامعه، گفت: بهترین سرمایه‌گذاری در حوزه کودکان و نوجوانان، آشنایی و مأنوس‌سازی آنان با کتاب است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون بیش از 250 هزار جلد کتاب از طریق کانون در اختیار کودکان و نوجوانان استان قرار دارد، تصریح کرد: 44 فعالیت کانون پرورش فکری، حول کتاب و آموزش کتاب به گروه‌های سنی هفت تا 17 ساله است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آذربایجان غربی بر اهتمام کانون برای توسعه بخش کتابخانه‌ای مراکز کانون در تمام نقاط استان تأکید کرد و گفت: تلاش کرده‌ایم با راه‌اندازی مراکز سیار کانون در مناطق دور از دسترس و صعب‌العبور استان، مطالب آموزشی را در قالب کتاب‌های آموزنده و مفید به دست کودکان برسانیم.

سیدمصطفوی در حال حاضر از وجود 34 واحد کتابخانه ثابت، سیار و پستی در استان خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون تمامی مراکز کانون در شهرستان‌های استان مجهز به کتابخانه‌های ثابت هستند.

وی با بیان اینکه کانون هیچ فعالیتی را به طور مستقیم و اجباری به کودکان القا نمی‌کند، افزود: همه تلاش ما در قالب فعالیت‌های گوناگون کانون، تأکید بر اهمیت انجام کار و سپس ایجاد رغبت انجام آن کار در کودکان است.

سیدمصطفوی القای مفاهیم و ارزش‌ها از طریق ارائه دلیل و منطق بر کودکان را بسیار اثربخش‌تر از نصیحت و توصیه به آنان عنوان کرد و گفت: کتاب به عنوان بهترین ابزار در این راستا یاری‌رسان ما بوده است که معرفی شخصیت‌های بزرگ تاریخ و مفاخر سرزمین و آموزش مفاهیم مختلف، با تبدیل مباحث کتاب به قصه و داستان، اجرای نمایش‌های عروسکی، بازی و ... به کودکان رسانده می‌شود.

انتهای پیام/61006/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول