اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

انسان مهم‌ترین عامل تشدید بلایای طبیعی است

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: انسان مهم‌ترین عامل تشدید بلایای طبیعی است.

انسان مهم‌ترین عامل تشدید بلایای طبیعی است

سیدجمال موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: دخالت نابه‌جای انسان در چرخه طبیعت موجب تشدید بلایای طبیعی می‌شود.

وی به بهره‌برداری غیراصولی از منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: انسان با بهره‌برداری غیراصولی از منابع طبیعی زمینه تشدید بلایای طبیعی و آسیب به چرخه طبیعت می‌شود.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان یکی از مشکلات طبیعی را بروز سیل عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم در بروز بلایای طبیعی رخ دادن سیل است که ناشی از دخالت انسان در چرخه طبیعی است.

وی خشکسالی را از دیگر مشکلات موجود در دنیای امروز دانست و تاکید کرد: گرم شدن زمین موجب خشکسالی تدریجی در بیشتر نقاط زمین شده و خواهد شد.

موسوی نسبت به تشدید خشکسالی کشور در سال‌های آتی هشدار داد و تاکید کرد: اکثر نقاط کشور در آینده با خشکسالی مواجه خواهد بود.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه باید این موضوع مورد توجه باشد، افزود: مردم و مسئولین در کنار هم باید نسبت به مشکلات آینده در این حوزه هوشیار باشند.

وی اندیشیدن تدابیر لازم برای مقابله با این رویدادها را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید نسبت به ارائه راهکار و برنامه‌ریزی در این حوزه اقدامات جدی صورت گیرد.

موسوی با بیان اینکه باید نسبت به انجام مطالعات مناسب در این حوزه اقدام کرد، افزود: با انجام مطالعات مناسب می‌توان برنامه‌ریزی مناسبی انجام داد.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان فرهنگ‌سازی برای مردم را امری مهم عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیت فرهنگی و آگاه‌سازی مردم برای حفظ و حراست از منابع طبیعی ضروری است.

وی حفظ و حراست از منابع طبیعی را موضوعی مهم در حیات بشر دانست و تاکید کرد: در کشورهای توسعه یافته اهمیت زیادی به این موضوع داده می‌شود.

موسوی اهمیت دادن به منابع طبیعی و زیستی را موجب زندگی مناسب انسان دانست و گفت: باید نسبت به آگاه‌سازی مردم کشور و استان در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/73007/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول