اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زنجان خبر داد

بازگشایی راه عبور برای 3 روستای زنجان

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زنجان گفت: برای سه روستای شهرستان زنجان اقدام به بازگشایی مسیر شده است.

بازگشایی راه عبور برای 3 روستای زنجان

مسعود بیات‌منش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: راه‌های این سه روستا دارای ناهمواری بسیار زیادی بود و اصلاً مناسب نبود.

وی به وضعیت راه‌های قبلی این روستاها اشاره کرد و افزود: به دلیل کوهستانی بودن این مناطق جاده‌های دسترسی این روستاها دارای شیب نامناسب و مسیرهای بسیار سخت بود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زنجان به این سه روستا اشاره و خاطرنشان کرد: روستاهایی که اقدام به بازگشایی مسیر جدید شده‌اند روستای گلجه امام، جزوان و کلاسر هستند.

این مسئول با بیان اینکه برای بازگشایی مسیر جدید برای این سه روستا اعتباری وجود نداشت، افزود: برای آسایش روستاییان از ظرفیت‌های موجود برای تعریف مسیر جدید استفاده کردیم.

بیات‌منش با بیان اینکه از امکانات امانی برای بازگشایی مسیر جدید این روستاها استفاده شده، یادآور شد: از امکانات موجود مانند بولدوزر و ماشین‌آلات سنگین برای تعریف این مسیرها استفاده شده است.

وی به راه ارتباطی روستای جزوان اشاره و عنوان کرد: راه قبلی این روستا بسیار خطرناک و صعب‌العبور بود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زنجان با بیان اینکه در مسیر قبلی 120 کیلومتر مسیر برای دسترسی به شهر زنجان پیموده می‌شد، افزود: از این میزان مسیر 60 کیلومتر مسیر خاکی بود.                        

بیات‌منش از کوتاه شدن مسیر در جاده جدید خبر داد و تاکید کرد: ایجاد مسیر میانبر در این روستا موجب کوتاهی مسیر عبوری روستاییان شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زنجان با بیان اینکه مسیر جدید 14 کیلومتر است، اضافه کرد: این مسیر دارای کیفیتی به مراتب بهتری است.

وی به تاثیر حضور خانوارهای روستایی در این روستا اشاره کرد و یادآور شد: قبل از ایجاد راه جدید تنها پنج خانواده در این روستا زندگی می‌کردند.

این مسئول از حضور 35 خانواده روستایی در این روستا خبر داد و اذعان داشت: تعداد خانوارها در حال حاضر رشد چشم‌گیری داشته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زنجان توسعه راه‌های روستایی را موجب توسعه روستاها عنوان کرد و گفت: برای تحقق سیاست‌های مهاجرت معکوس باید نسبت به توسعه راه‌های روستایی اهتمام جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/73007/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول