اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر زنجان:

حل مشکلات ترافیکی یکی از مطالبات مردم زنجان است

عضو شورای اسلامی شهر زنجان به چالش‌های جدی موجود در ترافیک شهری زنجان اشاره کرد و گفت: حل این مشکل یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی محسوب می‌شود.

حل مشکلات ترافیکی یکی از مطالبات مردم زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید امیدی ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به انحراف‌های عملیاتی موجود در احداث ساختمان‌های در حین احداث اظهار داشت: این تخلف‌ها در جامعه امروز تبدیل به عرف شده است.

وی برخورد با جرائم ناشی از تخلفات ساختمانی را در درازمدت به نفع جامعه دانست و افزود: می‌توان طی یک برنامه میان مدت سه ساله و با تقویت نظارت‌های کارشناسی و افزایش تعاملات بین شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و دستگاه‌های متولی این تخلفات را تا حد ممکن کاهش داد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به چالش‌های جدی موجود در ترافیک شهری زنجان اشاره و تصریح کرد: حل این مشکل یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی محسوب می‌شود.

این عضو شورای چهارم زنجان ترافیک‌ها عصرگاهی را گاهاً غیر قابل تحمل اعلام کرد و افزود: این ترافیک‌ها آثار زیان باری را در حوزه‌های مختلف از جمله هدر رفت وقت شهروندان، مصرف غیر متعارف سوخت، آلایندگی هوا، افزایش ریسک و کاهش ایمنی عابران پیاده و برخی ناهنجاری‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

امیدی بر حل زیرساختی مشکلات ترافیکی در شهر زنجان تاکید کرد و گفت: ارگان‌های ذیربط باید با اقدامات کارشناسی و به دور از کارکرد جزیره‌ای و مسکن‌های کوتاه‌مدت متوازن و نامتوازن نسبت به ساماندهی امور اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مردم انتظار حل یک شبه مشکلات را ندارند، اضافه کرد: مردم انتظار برنامه‌ریزی شفاف و علمی، روند منطقی به سمت اصلاح و روان‌سازی ترافیک شهری را دارند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان بر لزوم بهینه‌سازی و توسعه عملکردی کمیسیون‌های تخصصی شورا تاکید کرد و افزود: باید تلاش شود تا کمیسیون‌های تخصصی شوراها از دچار شدن به روزمرگی پرهیز و به امور مهم توجه کنند.

این عضو چهارم شورای شهر زنجان ادامه داد: مدیران شهرداری باید ضمن تخصیص زمان کافی و کار کارشناسی و تعامل با مراجعان، ضمن اجرای قوانین و مقررات، رضایت مردم را نیز جلب کنند.

امیدی بر لزوم تقویت رابطه بین شورا و شهرداری تاکید و اضافه کرد: شهرداری باید با تعریف و تقویت ساز و کارهای نظام پیشنهادات و با تعریف نظام انگیزشی برای کارکنان و تعیین سرانه پیشنهادات واصله به عنوان یکی از عوامل ارزیابی عملکرد مدیران و واحدهای کاری، زمینه همکاری موثر کارشناسان شهرداری را با شورا به ویژه کمیسیون‌های تخصصی فراهم کند.

به گفته وی سبک‌سازی و روان‌سازی ضوابط و مقررات کسل‌کننده شهرداری، استفاده از ظرفیت احتمالی سازمان‌های زیر مجموعه برای عرضه محصولات یا خدمات به جامعه با هدف افزایش درآمدزایی پایدار برای مجموعه و افزایش بهره‌وری، طراحی مدلی برای افزایش سطح رضایتمندی مراجعان به شهرداری هم می‌تواند زمینه دریافت پیشنهادهای ارائه شده قرار گیرد.

انتهای پیام/73004/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول