اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان خبر داد

استقرار 3600 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های جشن عاطفه‌ها در اصفهان

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان از استقرار 3 هزار و 600 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های جشن عاطفه‌‌ها در استان اصفهان خبر داد.

استقرار 3600 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های جشن عاطفه‌ها در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی مجلس‌آراء ظهر امروز در نشست خبری خود که به مناسبت جشن عاطفه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: جشن عاطفه‌ها هر ساله و در ابتدای سال تحصیلی با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند برگزار می‌شود که امسال نیز از روز چهارشنبه 11 مهر ماه تا جمعه 13 مهر ماه در پایگاه‌های کمیته امداد و نیز مدارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال 3 هزار و 600 پایگاه به این منظور پیش‌بینی شده است، افزود: 2 هزار و 200 آموزشگاه و مدرسه در استان در روز چهارشنبه فعال هستند که شعار امسال با عنوان « امداد یاران در مدارس تلاش می‌کنند» است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه امسال یک‌‌هزار و 50 مسجد فعال هستند، تصریح کرد: 100 پایگاه بسیج در این زمینه فعال و 250 پایگاه توسط کمیته امداد در سراسر استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه در روز پنج شنبه توسط کمیته امداد و بسیج و در روز جمعه در محل برگزاری نماز‌جمعه و مساجد کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود، گفت: توزیع کمک‌ها طبق سنوات گذشته در اختیار مدارس قرار می‌گیرد، چنانکه 70 درصد این کمک‌ها سال گذشته در اختیار مدارس و 30 درصد در اختیار دانش‌آموزان زیرپوشش کمیته امداد قرار گرفت.

مجلس‌‌آراء به کمک 475 میلیون تومانی جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال پایگاه اصلی ما نیز روبه‌روی نگارخانه امام خمینی‌(ره) در فلکه فیض دایر می‌شود.

*پیش‌بینی جمع‌آوری کمک یک میلیاردی در جشن عاطفه‌ها

وی ادامه داد: سال گذشته 43 درصد رشد جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتیم که امسال پیش‌بینی می‌کنیم این رقم افزایش و نزدیک یک میلیارد تومان جمع‌‌آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود به آمارهای 6 ماهه ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: 25 میلیارد تومان کمک مردمی در زمینه مختلف سال گذشته به کمیته امداد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 60 درصد رشد در بحث کمک‌ها داشته‌ایم.

وی آمار سرانه کمک‌ هر شهروند در استان را طی 6 ماهه جاری 6 هزار و 200 تومان برآورد کرد و گفت: در بحث ایتام تحت حمایت 9 هزار و 163 یتیم داریم که به طور میانگین برای هر نفر چهار نفر حامی در نظر گرفته شده است که ماهیانه کمک مالی به 9 هزار نفر مستقیما انجام می‌شود.

مجلس‌آراء با اشاره به توانمندی خانواده‌ها در 24 قسمت شاخص افزود: در سال 90 بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار زیر پوشش امداد آغاز شد و امروز حدود 20 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش هستند و از بیمه خدمات دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: حدود 7 میلیارد تومان سرانه بیمه پرداخت شده سال گذشته بوده است که زنان سرپرست خانوار با زیر پوشش بودن این بیمه پس از 50 سالگی بازنشستگی دریافت می‌کنند.

*دریافت تسهیلات مسکن به مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان به اشتغال اشاره کرد و گفت: تعهد کمیته امداد 9 هزار و 600 فرصت شغلی در مجموعه امداد بود که ایجاد شد و 36 میلیارد و 400 میلیون تا کنون تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در بخش مسکن 679 مورد خرید، ساخت و تعمیر، بازسازی تکمیل واحدهای نیمه تمام داشته‌ایم، افزود: یک میلیارد و 400 میلیون تومان در بخش مسکن مهر هزینه شده است که 9 هزار و 600 میلیون نیز توسط خود افراد و بقیه هزینه‌ها توسط خیران تامین می‌شود.

مجلس‌آراء در بخش مسائل فرهنگی به زیر پوشش بودن 13 هزار و 208 نفر دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: در بحث تحصیلات دانشجویی چهار هزار و 615 زیر پوشش هستند که 9 هزار و 999 نفر در دانشگاه پیام‌نور مشغول هستند.

انتهای پیام/63012/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول