اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد

ساماندهی 1116 پایگاه برای جشن عاطفه‌ها در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی از ساماندهی یک هزار و 116 پایگاه برای برگزاری جشن عاطفه‌ها در این استان خبر داد.

ساماندهی 1116 پایگاه برای جشن عاطفه‌ها در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امان‌الله حسین‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها در خراسان شمالی طی روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم مهر ماه برپا خواهد شد، ‌اظهار کرد: این جشن در سنوات گذشته در آستانه بازگشایی مدارس برپا می‌شد، لیکن امسال برای افزایش شور و نشاط و مشارکت بیشتر در مدارس هم برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در این جشن سازمان صدا و سیما، ‌بسیج، آموزش و پرورش و کمیته امداد مشارکت دارند، گفت: به همین منظور نشست‌های مشترکی نیز با این دستگاه‌ها برای برگزاری هر چه بهتر و جلب مشارکت نیکوکاران برگزار شده است.

حسین‌پور با اشاره به اینکه به همین منظور مجموعاً یک هزار و 116 پایگاه در سطح مدارس، مساجد و نماز جمعه ها دایر می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد هفت پایگاه سیار و بقیه ثابت خواهند بود.

به گفته وی، نخستین روز از جشن عاطفه‌ها در استان با محوریت مدارس برنامه‌ریزی شده که دانش‌آموزان در این عرصه مشارکت خواهند کرد که این نهاد برای جذب مشارکت‌های دانش‌آموزان و اولیا 70 هزار پاکت را در مدارس توزیع کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد تا مدارس با شور و حال خاصی در این عرصه مشارکت و بخش زیادی از مایحتاج دانش‌آموزان بی‌بضاعت را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه 100 درصد کمک‌های انجام شده در مدارس به همان آموزشگاه برای رفع نیازهای دانش‌آموزان اختصاص خواهد یافت، گفت: البته در صورت عدم نیاز آموزشگاه یاد شده، کمک‌ها به سایر دانش‌آموزانی که در مدارس شهر و یا روستا تحصیل کرده، اختصاص می‌یابد.

حسین‌پور همچنین با اشاره به برنامه‌های جشن عاطفه‌ها در دومین روز هم‌زمان با پنجشنبه این هفته، اظهار کرد: در این جشن، پایگاه‌های بسیج با مشارکت کمیته امداد اقدام به برپایی پایگاه‌های جذب مشارکت‌های مردمی کرده که پس از جمع‌آوری این کمک‌ها در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: افزون بر این در 12 مهر ماه هم‌زمان با جمعه نیز پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دانش‌آموزان نیازمند در محل نماز جمعه‌های سراسر استان برپا می‌شود.

حسین‌پور شمار دانش‌آموزان زیر پوشش نهاد کمیته امداد در خراسان شمالی را هفت هزار نفر اعلام کرد و گفت: یک هزار و 500 دانش‌آموز و خدمه نیز زیر پوشش خدمات این نهاد قرار دارند.

وی همچنین از عموم نیکوکاران و مردم خواست تا کمک‌های خود را ترجیحاً نقدی به پایگاه‌های کمیته امداد داشته باشند، تا بر اساس نیازها نسبت به تأمین مایحتاج دانش آموزان اقدام شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی اولویت‌های کمک به دانش‌آموزان نیازمند را در بخش غیرنقدی، پوشاک مدارس و لوازم‌التحریر عنوان کرد و گفت: سال گذشته سه میلیارد و 410 میلیون ریال کمک نقدی جمع‌آوری شد که امسال پیش‌بینی می‌شود، این میزان به بیش از چهار میلیارد ریال برسد.

وی از عموم مردم خواست تا در این عرصه حضور گسترده و پرشوری داشته و بخشی از نیازهای دانش‌آموزان بی‌بضاعت را تأمین کنند.

حسین‌پور با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اطلاع‌رسانی جشن عاطفه‌ها گفت: به همین منظور صدها تراکت، بنر و آویز در سطح میادین،‌ بلوارها و معابر نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها برای مشارکت هر چه بیشتر مردم در حال انجام است.

انتهای پیام/63002/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول