اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد شهرستان اردبیل:

جشن عاطفه‌ها پیوند محبت و همبستگی در جامعه است

مدیرکل کمیته امداد شهرستان اردبیل گفت: برگزاری جشن عاطفه‌ها در حقیقت پیوند مبارکی بین اغنیا، فقرا و بالندگی روح همبستگی و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت است.

جشن عاطفه‌ها پیوند محبت و همبستگی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشن عاطفه‌ها با حضور دست‌اندرکاران و متولیان این جشن در اردبیل اظهار داشت: جشن عاطفه‌ها به منظور احصا نیازهای دانش‌آموزان بی‌بضاعت برگزار می‌شود و مسیر رشد و تعالی آنان را هموار می‌کند تا هیچ دانش‌آموزی به دلیل فقر از فرا گرفتن علم و دانش باز نماند.

وی تصریح کرد: جشن عاطفه‌ها در هفته دوم مهر ماه سال‌جاری با همکاری سازمان آموزش و پرورش، صدا و سیما، بسیج مستضعفان، امام جماعات مساجد، هیئت امنا و معتمدین محلات و... همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز برگزار می‌شود.

زلالی با اشاره به اینکه این جشن با شعار «جشن عاطفه‌ها در انتظار مهر حماسی» برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: جشن ملی عاطفه‌ها 10 مهر ماه در مدارس استان برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: پایگاه‌های جمع‌آوری هدایای مردمی در این جشن 11 مهر ماه نیز در میادین و معابر اصلی شهر، مراکز نیروی مقاومت بسیج و مساجد مستقر می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین 12 مهر ماه در مصلاها و میعادگاه‌های نماز جمعه چشم انتظار مساعدت‌های خیرین و نیکوکاران می‌باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها در 948 مدرسه‌ استان اردبیل برگزار می‌شود، ادامه داد: تعداد 124 پایگاه ثابت و 103 پایگاه سیار کمیته‌ امداد آماده‌ دریافت مساعدت‌های نقدی و جنسی شهروندان نیکوکار می‌باشد.

زلالی اعلام کرد: در این خصوص 150 هزار پاکت در بین دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی توزیع شده است.

وی در مورد نحوه‌ اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این جشن گفت: علاوه بر توزیع چهار هزار برگ پوستر در سطح استان، تعداد650 عدد بنر نیز در نقاط مختلف شهر نصب شده است.

زلالی افزود: در این جشن تعداد شش هزار دانش‌آموز و یک‌هزار و 600 دانشجوی تحت حمایت چشم انتظار مساعدت‌های مردم شریف استان می‌باشند.

وی در ادامه‌ سخنان خود با اعلام اینکه در سال گذشته مساعدت‌های مردم خیر شهرستان اردبیل در جشن عاطفه‌ها نسبت به مدت مشابه خود در سال 90 حدود 57 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: مردم نیکوکار استان در سال گذشته قریب به 437 میلیون تومان برای دانش‌آموزان تحت پوشش به صورت نقدی مساعدت کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های فرهنگی کمیته‌ امداد برای دانش‌آموزان تحت حمایت تصریح کرد: برگزاری اردوهای سراسری زیارتی و سیاحتی، اجرای کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی و... از جمله فعالیت‌های فرهنگی این نهاد برای دانش‌آموزان نیازمند می‌باشد تا آنان همپای دیگر همسالان خود بدون هیچ موانع و مشکلاتی به فراگیری علم و دانش بپردازند.

زلالی با اشاره به اینکه وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان از طریق رابطان فرهنگی به این نهاد گزارش می‌شود، خاطر نشان کرد: هر گاه دانش‌آموزی دچار افت تحصیلی شود مشاوران فرهنگی کمیته‌ امداد وارد عمل می‌شوند تا با رفع مشکل به او در مورد ادامه‌ تحصیل و دستیابی به مدارج بالای علمی کمک کنند.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل اضافه کرد: در صدد هستیم تا طی طرحی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند نیز حامی فرهنگی پیدا کنیم تا زمینه‌ رشد و شکوفایی علمی آنان شتاب بیشتری بگیرد.

انتهای پیام/62006/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول