اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد قزوین خبر داد

برپایی جشن عاطفه‌ها در 2150 پایگاه در قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قزوین از برگزاری جشن عاطفه‌ها در 2 هزار و 150 پایگاه در این استان خبر داد.

برپایی جشن عاطفه‌ها در 2150 پایگاه در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت‌الله صفری ظهر امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس کمیته امداد امام خمینی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال جشن عاطفه‌ها در 2 هزار و 150 پایگاه این استان برپا می‌شود، اظهار داشت: تعداد این پایگاه‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شش میلیارد و 500 میلیون ریال کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شده است، افزود: امسال جمع‌آوری این کمک‌ها بیش از 8 میلیارد و 830 میلیون ریال پیش‌بینی شده که این آمار بیانگر رشد 36 درصدی کمک‌های مردمی در جشن یاد شده امسال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با بیان اینکه 660 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در شهر قزوین برپا می‌شود، بیان کرد: از این آمار 400 پایگاه در مدرسه، 100 پایگاه در اداره‌ها، 60 پایگاه در بسیج، 60 پایگاه در میادین و 40 پایگاه در هسته‌های مردمی است.

برپایی 1225 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مدارس قزوین

این مسئول اضافه کرد: امسال 130 هزار پاکت پول بین دانش‌آموزان استان قزوین توزیع می‌شود تا در روز چهارشنبه دهم مهر ماه با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند در جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شود.

صفری با اشاره به اینکه یک هزار و 225 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مدارس استان قزوین برپا می‌شود، عنوان کرد: این پایگاه‌ها و جشن عاطفه‌ها در هر مدرسه برپا می‌شود تا دانش‌آموزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را اهدا کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها در مهر ماه فرصت مناسبی است تا انفاق، صدقه و نوع دوستی در بین دانش‌آموزان نهادینه شود، تصریح کرد: به همین مناسبت در مدارس برنامه‌های فرهنگی از جمله انشانویسی و مقاله‌نویسی بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

نواختن زنگ جشن عاطفه‌ها در قزوین

وی با بیان اینکه به صورت نمادین زنگ جشن عاطفه‌ها در مدارس نواخته می‌شود، ابراز داشت: در این جشن مبالغی که از دانش‌آموزان هر مدرسه جمع‌آوری می‌شود به نیازمندان همان مدرسه با حفظ کرامت انسانی و عزت نفس اهدا می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه برخی از مدارس دانش‌آموزان نیازمند ندارند، اضافه کرد: کمک‌های این مدارس به دانش‌آموزان نیازمند در مدارس دیگر توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین یادآور شد: چهار هزار و 500 دانش‌آموز و دانشجو در بانک اطلاعات شناسایی شده‌اند که به محض جمع‌آوری کمک‌های مردمی در کوتاه‌ترین زمان به آنان اهدا می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه خیران بیشتر کمک‌های نقدی به پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها اهدا کنند،خاطرنشان کرد: با اهدای کمک‌های نقدی آنان می‌توان نیازهای ضروری دانش‌آموزان نیازمند را بیشتر برطرف کرد.

برپایی جشن عاطفه‌ها در قزوین

وی با بیان اینکه هر ساله جشن عاطفه‌ها با هدف کمک به دانش‌آموزان در مهر ماه برگزار می‌شود، یادآور شد: امسال نوزدهمین سال برپایی این جشن با شعار انتظار مهر حماسی در کشور برپا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با اشاره به اینکه این اداره کل جشن عاطفه‌ها را در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌کند، اضافه کرد: این جشن در روزهای دهم در مدارس، یازدهم در میادین، معابر و سازمان‌ها و دوازدهم در مصلاها و نماز جمعه‌ها این استان برپا می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: جشن عاطفه‌ها تالار عظیم تقسیم شادی‌ها و محل توزیع و نشر عاطفه‌های انسانی است که در این روز آحاد جامعه همدلی، نوع‌دوستی و هم‌دوستی را با یکدیگر تجربه می‌کنند.

صفری با بیان اینکه نیکوکاران و خیران از جشن عاطفه‌ها استفاده بهینه کنند، عنوان کرد: آنان با اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی می‌توانند شادی و نشاط را به نیازمندان هدیه کنند که تحقق این مهم رضایت خداوند است.

انتهای پیام/77009/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول