اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس خبر داد

جمع‌آوری کمک‌های مردم فارس در 6 هزار پایگاه جشن عاطفه‌ها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس از جمع‌آوری کمک‌های مردمی جشن عاطفه‌ها در 6 هزار پایگاه سطح این استان خبر داد.

جمع‌آوری کمک‌های مردم فارس در 6 هزار پایگاه جشن عاطفه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی الهیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشن عاطفه‌ها امسال نوزدهمین سال برگزاری خود را از سر می‌گذراند و این جشن در سطح کشور به یک آیین ملی تبدیل شده است.

وی افزود: جشن عاطفه‌ها امسال از روز چهارشنبه دهم مهرماه جاری در مدارس و مجتمع‌های فرهنگی کمیته امداد فارس آغاز شده و از روز پنج‌شنبه یازدهم این ماه به پایگاه‌های سطح شهر، مساجد و دفاتر کمیته امداد تسری می‌یابد.

الهیاری اضافه کرد: جمعه دوازدهم مهرماه جاری آخرین روز جشن عاطفه‌ها است و در این روز کمک‌های مردمی در میعادگاه‌های نماز جمعه در سراسر فارس جمع‌آوری می‌شود.

وی ادامه داد: فقر می‌تواند عامل بی‌ثباتی خانواده شود و زیبنده این کشور نیست که افرادی به سبب فقر از تحصیل باز بمانند.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های جانبی فقر احساس تحقیر است و اینکه فرزند خانواده‌ای در میان همکلاسی‌های خود احساس تحقیر داشته باشد، این موقعیت باعث خدشه‌دار شدن اعتماد به نفس فرد تا سنین بزرگسالی وی می‌شود.

به گفته وی، سال گذشته مجموع کمک‌های مردم فارس در جشن عاطفه‌ها یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان بود که حدود 750 میلیون تومان آن توسط پایگاه‌ها و مساجد سطح شهر و 650 میلیون تومان نیز در مدارس جمع شده بود.

3 هزار تومان، کمک هر استان فارسی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت

الهیاری در ادامه تصریح کرد: سرانه هر استان فارسی در جشن عاطفه‌ها بنابر آمار سال گذشته 3 هزار تومان بود و بدین ترتیب سال گذشته هر استان فارسی به طور متوسط 3 هزار تومان به دانش‌آموزان نیازمند کمک کرده است.

وی بیان کرد: سال گذشته کمک‌های مردم در 5 هزار و 100 پایگاه مدارس، معابر و مساجد جمع‌آوری شد که امسال با افزایش آمار مدارس و پایگاه‌ها به 6 هزار مورد می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد فارس در ادامه ابراز داشت: برنامه‌ریزی شده که در هر مدرسه یک پایگاه راه‌اندازی و کمک‌ها با محوریت مدیر مدرسه جمع‌آوری شود.

ترکیبی از توزیع متمرکز و غیرمتمرکز نتیجه‌بخش است

این مسئول یادآور شد: 20 درصد کمک هر مدرسه به صورت متمرکز به ناحیه یا سازمان دانش‌آموزی می‌رود تا برای مناطقی که فقر بیشتری دارند، صرف شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس همچنین ابراز داشت: بنابر پژوهش‌ها لازم است که بخشی از کمک‌های جمع‌آوری شده در یک مرکز متمرکز شود تا امکان توزیع آن در مناطقی که کمک کمتری انجام شده، باشد.

وی افزود: از طرفی مدیران مدارس نیز باید این امکان را داشته باشند که با تشخیص خود برای دانش‌آموزان آبرومندی که خانواده آنان در آستانه فقر است، مواردی را در نظر گیرند.

32 هزار دانش‌آموز زیر پوشش امداد فارس قرار دارند

وی در این نشست بیان کرد: در استان فارس 32 هزار دانش‌آموز و 10 هزار دانشجو از حمایت کمیته امداد بهره‌مند هستند.

الهیاری اضافه کرد: از جمعیت حدود 700 هزار دانش‌آموز استان فارس حداقل 80 هزار دانش‌آموز نیز نیازمند کمک وجود دارند که یا زیر پوشش نهادهای حمایتی غیر از امداد قرار دارند یا از حمایت بی‌بهره هستند.

وی لازم دانست این موضوع را متذکر شود که بر خلاف تصور عموم مردم، در نواحی یک و دو آموزش و پرورش نیز دانش‌آموز نیازمند وجود دارد و گاهی کمک‌های جمع‌آوری شده در نواحی سه و چهار از مناطق به اصطلاح مرفه بیشتر بوده است.

به گزارش فارس، در این نشست برگزاری جشنواره رسانه با موضوع فعالیت‌های کمیته امداد مورد اشاره قرار گرفت و عنوان شد که تجلیل از عکاسان، خبرنگاران و ستون‌نویسان برتر در حوزه امداد در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ 2448/ل/40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول