اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل تسنن ارومیه:

جشن عاطفه‌ها فرصتی برای شادی دل‌های پژمرده فقرا است

امام جمعه اهل تسنن ارومیه ضمن دعوت همگان بر حضور در جشن بزرگ عاطفه‌ها، آن را فرصتی ارزشمند برای شادی دل‌های پژمرده فقرا عنوان کرد.

جشن عاطفه‌ها فرصتی برای شادی دل‌های پژمرده فقرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ماموستا عبدالقادر بیضاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تقوا رمز سعادت و خوشبختی حقیقی همه انسان‌های عالم است و معیاری برای سنجش برتری افراد نسبت به یکدیگر است.

وی بر لزوم عمل به فرامین الهی در تمامی امورات زندگی تأکید کرد و افزود: ساده‌ترین راه شکرگزاری از نعمات مختلف خداوند به بندگان خود، عمل به دستورات و فرموده‌های خداوند است.

بیضاوی با اشاره به روزهای پایانی هفته دفاع مقدس، بر لزوم گرامیداشت این هفته تأکید کرد و افزود: البته برنامه‌های خوبی برای بزرگداشت این هفته در نقاط مختلف استان تاکنون صورت گرفته است که باید از عوامل و دست اندرکاران اجرای این برنامه ها نیز قدردانی و تجلیل کرد.

وی هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان بزرگ اسلام دانست و افزود: این دوران دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران به همراه داشت که عزت و اقتدار نظام اسلامی در میان دیگر کشورها از جمله بزرگ‌ترین این دستاوردها است.

امام جمعه اهل تسنن ارومیه در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، بر لزوم تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان و دانشجویان تأکید کرد و افزود: مسئولان آموزشی می‌توانند با برخورد صحیح خود به ابهامات نوجوانان و شبهات نسل جوان پاسخگو باشند و نقش تربیتی خود را به شکل شایسته‌ای انجام دهند.

وی در ادامه به برگزاری جشن بزرگ عاطفه‌ها در نقاط مختلف استان در طول این هفته اشاره کرد و اظهار داشت: دستگیری از نیازمندان سنت حسنه‌ای است که از پیامبران و امامان بزرگ ما به یادگار مانده است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ انفاق و بخشش در میان کودکان و نوجوانان تأکید کرد و افزود: روحیه انفاق و دستگیری از نیازمندان باید از همان دوران کودکی در میان فرزندان رشد و پرورش پیدا کند.

بیضاوی همه نمازگزاران و مومنان را برای شرکت در این امر خداپسندانه دعوت کرد و افزود: شادی دل یک مومن قابل مقایسه با هیچ کار نیکی نمی‌تواند باشد و حفظ آبروی مومن که در روایات هم‌ردیف با حرمت کعبه از آن یاد شده است امری بسیار ارزنده و نیک است.

انتهای پیام/61006/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول