اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت خواستار شد

لزوم شرکت در جشن عاطفه‌ها برای یاری رساندن به دانش‌آموزان نیازمند

امام جمعه دهدشت بذل و بخشش را از خصوصیات انسان مومن دانست و با تاکید بر لزوم شرکت در جشن عاطفه‌ها گفت: انسان شیعه‌ای که برای حل مشکلات همنوع خود وارد عمل نشود نباید ادعای شیعه بودن داشته باشد.

لزوم شرکت در جشن عاطفه‌ها برای یاری رساندن به دانش‌آموزان نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه نماز جمعه دهدشت ضمن توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی و ترک معصیت با تبیین منزلت انسان مومن در پیشگاه ذات ربوبی حق اظهار داشت: انسان مومن به واسطه اعمال حسنه و حسن رفتاری که دارد بعد از مرگ با احترام و مطابق قواعد دینی او را کفن و دفن کرده و بر پیکرش نماز خوانده می‌شود.

وی با مقایسه انسان منافق و بی‌دین با انسان مومن افزود: کسانی که تجارت دنیا آن‌ها را از یاد خدا غافل کند جایگاهی در نزد خداوند ندارند و همواره مورد غضب الهی هستند.

امام جمعه دهدشت ادامه داد: این افراد حتی وقتی از دنیا می‌روند کسی اجازه ندارد او را غسل و کفن کند و یا بر او نماز بگذارد.

حسینی در خطبه دوم نماز جمعه با یادآوری پنجم مهرماه سال 60 تصریح کرد: در چنین روزی حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه شکسته شد و ما نیز این روز را گرامی می‌داریم.

وی با بیان این‌که امروز هر چه داریم به برکت خون شهیدان دیروز است، اظهار داشت: فتح قله‌های رفیعی که امروز ایجاد شده به برکت پاسداری، صبر و شکیبایی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

امام جمعه دهدشت جایگاه امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا را رفیع و آبرومند دانست و با اشاره به موفقیت‌های روزافزون در زمینه‌های مختلف علمی، سیاسی و اقتصادی افزود: همه این موفقیت‌ها به برکت تلاش رزمندگان و به رهبری مقتدرانه بنیانگذار انقلاب اسلامی در دفاع مقدس بوده است.

وی با تبیین حدیثی از رسول خدا که می‌فرمایند «بجنگید تا عظمت را برای فرزندانتان به ارث ببرید»، خاطرنشان کرد: هر کشوری که از دشمن ترسید و تسلیم دشمن شد ذلت را به خود و فرزندانش تحمیل خواهد کرد.

حسینی ادامه داد: هر ملتی که شجاعانه در برابر دشمن ایستاد مجد و عظمت را برای آیندگان به ارث می‌برد.

خطیب جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش برگزاری جشن عاطفه‌ها در راستای حمایت از قشر آسیب‌پذیر را متذکر شد و تصریح کرد: خانواده‌هایی که برای خرید مایحتاج دانش‌آموزان خود نیازمند هستند باید مورد حمایت قرار گیرند.

حسینی با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) درباره اهمیت بذل و بخشش گفت: هر کسی را خدا جمال و مال داده و چنانچه در جمالش عفیف و درمالش بخشش داشته باشد وارد بهشت می‌شود.

امام جمعه دهدشت کمک به دیگران و رفع مشکلات نیازمندان را محدود به کمک مالی ندانست و افزود: اگر پول ندارید برای کمک به مستمندان با آبروی خود گره از مشکلات آن‌ها باز کنید.

وی با بیان این‌که امروز در جامعه کسانی هستند که فقیرند و باید به آن‌ها کمک شود، تصریح کرد: شیعه اهل‌بیت (ع) وقتی ببیند فامیل و یا همسایه او دچار مشکلی است و کاری از دستش بر بیاید و کوتاهی کند نمی‌تواند ادعای شیعه بودن داشته باشد.

حسینی با بیان این‌که پول مورد بذل و بخشش قرار داده شده برای صاحبش دعای خیر می‌کند، اظهار داشت: یک دانه خرمایی که صدقه داده شود خداوند آن را چنان بزرگ می‌دارد که اندازه کوهی ارزش دارد.

انتهای پیام/82016/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول