اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

رزمندگان زمینه عزت و سربلندی ایران را فراهم کردند / ولایتمداری و آزادمردی ویژگی بارز پاسداران

امام جمعه کوهبنان گفت: رزمندگان ما با پیروزی در جنگ تحمیلی نه تنها یک وجب از خاک کشور را از دست ندادند، بلکه زمینه عزت و سربلندی ایران اسلامی را در دنیا فراهم کردند.

رزمندگان زمینه عزت و سربلندی ایران را فراهم کردند / ولایتمداری و آزادمردی ویژگی بارز پاسداران

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان در محل مسجد حضرت امام خمینی (ره) پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به آیات و روایات به ویژگی‌ها و نشانه‌های مؤمنان پرداخت و اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصوم (ع) نه تنها خودشان بر این نشانه‌ها پایبند بودند، بلکه دیگران را نیز به رعایت این امور دعوت می‌کردند.

وی با اشاره به آیات سوره مؤمنون افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های انسان‌های مؤمن و متقی رعایت عهد و پیمان و پایبندی خویش بر قول دادن است، زیرا این امر سبب گسترش بیشتر برادری و از بین رفتن اختلافات می‌شود و قلوب مؤمنان را به هم نزدیک می‌کند، پس وظیفه تک‌تک ما این است که در تمام مراحل زندگی بر عهد و پیمانی که با خداوند و افراد جامعه می‌بندیم پایبند و استوار باشیم.

امام جمعه کوهبنان با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و سالروز تهاجم نظامی رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران در 31 شهریور ماه 59 ابراز داشت: در دوران هشت ساله دفاع مقدس تمام ابرقدرت‌ها و کشورهای قدرتمند دنیا با پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی در مقابل رزمندگان ایران قرار گرفتند که فقط سلاح ایمان و حمایت قاطع ولایت و رهبری را داشتند و در نهایت شکست خوردند.

صالح‌نیا تصریح کرد: رزمندگان ما با پیروزی در این جنگ نه تنها یک وجب از خاک کشور را از دست ندادند، بلکه زمینه عزت و سربلندی ایران اسلامی را در دنیا رقم زدند.

وی به ملاقات فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: اصل 150 قانون اساسی ماموریت سپاه را دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن می‌داند.

امام جمعه کوهبنان داشتن روحیه و انگیزه جهاد و پیکار و همچنین ایستادگی و مقاومت در راه خدا، آمادگی همه‌جانبه، مقتدرانه و توانمند روحیه ایثار و شهادت‌طلبی، هوشمندی و بصیرت، تواضع در برابر خدا و خلق خدا، توجه به معنویت، خودسازی، تزکیه نفس، زهد و تقوا، داشتن روحیه فتوت، مردانگی و آزادمردی، وفاداری به انقلاب و عمل به عهد و میثاق با امام و شهیدان و ملت عزیز ایران اسلامی، ولایتمداری و تبعیت محض از ولایت و رهبری، ایمان راسخ و باور داشتن نصرت الهی و امدادهای غیبی را از مهمترین ویژگی‌های پاسداران و بخشی از رسالت و تکلیف این نهاد مقدس دانست.

صالح‌نیا با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس عنوان کرد: قرآن کریم، انبیا الهی و ائمه معصوم (ع) بر تعلیم و تربیت تاکید فراوانی داشتند، لذا معلمان و جامعه فرهنگی باید با بهره‌گیری از علوم اسلامی دانش‌آموزانی متعهد و متعبد را تربیت کنند.

وی با اشاره به مسئله سوریه و طرح کشور روسیه درباره سلاح‌های شیمیایی این کشور افزود: این طرح سبب عقب افتادن حمله آمریکا به مردم مظلوم سوریه شد.

این مسئول اذعان داشت: این طرح دارای دو مرحله است در مرحله اول سلاح‌های شیمیایی سوریه به پایگاه نظامی روسیه در طرطوس منتقل می‌شود و در مرحله دوم زمانی که مقامات سوریه معاهده منع استفاده و گسترش سلاح‌های شیمیایی را امضا کردند، این سلاح‌ها از سوریه خارج می‌شود و یا زیرکنترل کامل سازمان ملل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/80012/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول