اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان زنجان:

نقش رزمندگان زنجانی در عملیات نصر 7 بازسازی می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: نقش رزمندگان زنجانی در عملیات نصر 7 در زنجان بازسازی می‌شود.

نقش رزمندگان زنجانی در عملیات نصر 7 بازسازی می‌شود

جلال قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بازسای عملیات نصر 7 از برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان است که توسط سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه از 14 تا 23 مرداد 66 در ارتفاعات مرزی دوپازا عملیات نصر 7 انجام شد، افزود: این عملیات در سردشت صورت گرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با گرامیداشت یاد شهدای گردان امام حسین(ع) تیپ 36 انصارالمهدی در این عملیات تصریح کرد: باید یاد و نام شهدا باید در جامعه گرامی داشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمع‌آوری آثار شهدای استان زنجان، افزود: جمع‌آوری آثار شهدا در استان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه کتابچه صرف خون به زندگینامه و آثار شهید محمد حسین تجلی می‌پردازد، افزود: زندگینامه و آثار شهید صدرا خلیفه نیز جمع‌آوری شده است.

وی از جمع‌آوری آثار شهید عباس محمدی و ابراهیم اصغری خبر داد و افزود: این آثار نیز در کتابچه نشانی از عرشیان به چاپ رسیده است. کتاب شب‌ها در خوئین به زندگی شهید قامت بیات می‌پردازد.

قربانی با اشاره به جمع‌آوری وصیت‌نامه‌های شهدای استان افزود: این وصیت‌نامه‌ها در کتابچه‌ای با عنوان پروانه در پرچین‌ها به علاقه‌مندان ارائه شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه کتابچه آب، آتش و پرواز به خاطرات شهدای غواص استان زنجان پرداخته است، افزود: نقش غواصان دریا دل زنجانی در این کتابچه به رشته تحریر درآمده است.

وی با اشاره به چاپ کتابچه باز باران ادامه داد: این کتابچه به خاطرات شهدای زنجان در جبهه‌های حق علیه باطل می‌پردازد.

وی از چاپ فرهنگنامه جاودان تاریخ در زنجان خبر داد و گفت: در این کتاب خاطرات و آثار فرماندهان دوران دفاع مقدس جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه گردان حر حرکت به زندگی و خاطرات شهید مصطفی مرادی می‌پردازد، افزود: زندگینامه و خاطرات شهدای فرهنگی استان زنجان در قالب کتابچه مردان آفتاب به علاقه‌مندان ارائه شده است.

قربانی با بیان اینکه زندگینامه شهدای انقلاب نیز جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای مطالعه آثار و خاطرات شهدای انقلاب به کتابچه نشانی از عرشیان مراجعه کنند.

وی از چاپ عکس‌های سعید حاجی‌خانی از عکاسان دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: این کتاب در هفته دفاع مقدس چاپ و توزیع می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان آثار مطلوبی در جامعه ایجاد خواهد کرد. به منظور راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان اقدامات لازم انجام شده است. این پروژه با زیربنای 5 هزار متر مربع اجرای می‌شود.

قربانی با بیان اینکه 20 هزار متر برای محوطه این باغ موزه در نظر گرفته شده است، افزود: این مجموعه در منطقه گاوازنگ زنجان در حال احداث است.

انتهای پیام/73003/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول