اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازنشستگان سپاه استان سمنان:

ظلم‌ستیزی و ولایت‌مداری رمز پیروزی رزمندگان ایرانی در دفاع مقدس بود

معاون بازنشستگان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت:‌ ظلم‌ستیزی و ولایت‌مداری رمز پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود.

ظلم‌ستیزی و ولایت‌مداری رمز پیروزی رزمندگان ایرانی در دفاع مقدس بود

حسن ادب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان با محوریت «نقش رزمندگان استان سمنان و ویژگی آنها در دفاع مقدس» اظهار کرد: قبل از آغاز هشت سال جنگ تحمیلی، سپاه با همراهی نیروهای بسیجی نقش بسزایی در کنترل و خاموش ساختن درگیری‏های منطقه کردستان از جمله کامیاران، مریوان، سقز و سنندج داشت.

وی افزود: با آغاز جنگ، دلیرمردان عرصه جهاد و شهادت یعنی سپاهیان و بسیجیان استان سمنان در طول دوران جنگ از همان اوایل جنگ در گیلان غرب و جنوب و در اکثر خط‌‌های پدافندی و آفندی نقش برجسته و حضوری فعال داشتند که گواه این مدعا، تعداد شهدای استان سمنان و جایگاه دومی در این خصوص در کل کشور است.

‌معاون بازنشستگان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان کرد: اخلاص، شجاعت، ایثار، مردانگی و ولایت‏‌مداری و تبعیت از فرمان رهبری از جمله ویژگی‌های بارز رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس بود و اگر این‏گونه نبود، آنها هرگز نمی‌توانستند مقابل دشمنان قسم‏‌خورده اسلام و انقلاب بایستند و مقابله و مبارزه کنند.

ادب اضافه کرد: رزمندگان در طول سال‌های جنگ تحمیلی گوش به فرمان فرماندهان خود بودند؛ چرا که این اطاعت در حقیقت و به طریق اولی اطاعت از امام زمانشان، امام خمینی(ره) بود.

وی بیان کرد: رزمندگان و مردان روزهای سخت دوران هشت سال جنگ تحمیلی با وجود سختی‌های آن روزها و جراحات سخت به دلیل اینکه امام(ره) فرموده بودند که رزمندگان باید مثل روز عاشورا و همانند اصحاب امام حسین(ع) مقاومت کنند، لحظه‌ای عقب ننشستند و با تمام وجود و جانانه از کیان اسلام و انقلاب دفاع کردند.

‌معاون بازنشستگان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه ایران الگوی بیداری اسلامی در منطقه است، گفت: ظلم‌ستیزی و ولایت‌مداری رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود و امروز همان‏گونه که ما توانستیم با دست خالی و با توکل بر قدرت لایزال الهی در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم؛ جوانان مصر، لبنان، سوریه، عراق و فلسطین باید ایران را الگوی خویش قرار دهند و زیر بار هیچ‏گونه ظلم و ستمی نروند.

ادب حفظ روحیه ایثارگری را در برهه کنونی لازم و ضروری دانست و گفت: بیان خاطرات توسط یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس، ثبت خاطرات شهدا، جانبازان و ایثارگران در قالب کتاب، مقاله، فیلم، تئاتر و ... و برگزاری همایش‌ها را برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان امروزی ضروری است.

انتهای پیام/2249/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول