اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

انتقال ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس به نسل جوان ضروری است

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: انتقال ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس به نسل جوان امروز از مهم‌ترین وظایف مسئولان این شهرستان است.

انتقال ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس به نسل جوان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی ظهر امروز در جلسه هماهنگی تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان اظهار کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس تنها در برگزاری برنامه‌ها در ایام دفاع مقدس نباید خلاصه شود زیرا اخلاص و فداکاری‌های رزمندگان در مقابل دشمنان بود که توانست امروز الگوی ملت ایران در برابر تحریم‌ها باشد.

وی افزود: برنامه‌های هفته دفاع مقدس هر ساله با هدف گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در قالب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود و مسئولان باید رصد کنند و ببینند چقدر از دوران دفاع مقدس فاصله گرفته‌‌اند.

رضوانی گفت: آیا در آن موقع صحبت از اضافه کاری و یا ترفیع شغلی مطرح بود، از این رو باید برنامه‌های فرهنگی هشت سال دفاع مقدس را آسیب‌شناسی کرد.

فرماندار ویژه شهرستان مرند تاکید کرد: از تمام دستگاه‌های فرهنگی شهرستان خواسته‌ایم برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال را با کیفیت بیشتری نسبت به سال‌های قبل برگزار کنند تا شاهد اثرگذاری هرچه بیشتر این برنامه‌ها در بین نسل جوان و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشیم.

رضوانی با تاکید بر اینکه جامعه امروز به شدت نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، ادامه داد: در شرایطی که دشمنان می‌کوشند از طریق جنگ نرم به اهداف پلید خود دست یافته و جوانان را از ارزش‌های انقلابی و اسلامی دور کنند، آشنایی آنان با فرهنگ دفاع مقدس از ضروریات است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای آشنایی جوانان با واقعیت‌های دوران هشت سال جنگ تحمیلی است، گفت: در هفته دفاع مقدس چند عنوان برنامه توسط ادارات و ارگان‌های فرهنگی در این شهرستان به مرحله اجرا درمی‌آید که برپایی نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع دفاع مقدس، اجرای نمایش‌های خیابانی، برگزاری شب شعر و خاطره، فضا‌سازی سطح شهر، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، قرائت زیارت عاشورا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، غبارروبی مزار پاک و مطهر شهدا، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، تجلیل از بسیجیان اصناف، برگزاری یادواره‌های شهدا، نواختن زنگ دفاع مقدس در مدارس، و ... بخشی از این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/60008/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول