اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز:

انتقال رشادت‌های رزمندگان اسلام به نسل امروز/ هشت سال دفاع مقدس تنها به هفته دفاع خلاصه نشود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز بر انتقال رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام به نسل امروز تأکید کرد و گفت: نباید ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس تنها به این هفته خلاصه شود.

انتقال رشادت‌های رزمندگان اسلام به نسل امروز/ هشت سال دفاع مقدس تنها به هفته دفاع خلاصه نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمیدرضا عسگری ظهر امروز در جلسه ستاد گرامیداشت دفاع مقدس در استان البرز اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که فرهنگ دفاع بیش از گذشته در بین نسل امروز ترویج داده شود.

وی افزود: نسل امروز باید با دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا شده و خود را موظف بر حفظ آرمان‌های رزمندگان اسلام کنند.

این مسئول با بیان اینکه امروز نوجوانان و جوانان ما با بسیاری از خاطرات جنگ و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بیگانه‌اند، ادامه داد: نباید اجازه دهیم که حلقه اتصال نسل امروز و رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس گسسته شود چراکه ما در دوران هشت سال دفاع مقدس آرمان‌هایی را داشتیم که حفظ آنها و انتقال آن به نسل امروز و آینده امری مهم و ضروری محسوب می‌شود.

عسگری گفت: متأسفانه جانفشانی‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام تنها به هفته دفاع مقدس خلاصه شده است و این نگاه تقویمی به موضوع فرهنگ و ایثار انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس را با تأخیر مواجه کرده است و امروز شاهد کمرنگ شدن آن هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار البرز در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس جنگ بیش از جبهه بزرگ‌نمایی می‌شود،‌ اظهار داشت: در این هفته به جای آنکه سلحشوری‌ها و رشادت‌های مردان جبهه و خاکریزها به تصویر کشیده شود همواره تصویری از جنگ و بعد سخت‌افزاری آن نمود پیدا می‌کند.

عسگری خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور فرماندهان جنگ و بیان خاطرات آن دوران برای نسل امروز نیز می‌تواند راهکاری اساسی در بیان ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل امروز باشد.

وی ادامه داد: باید از حضور مادران و پدران شهید برای بازگو کردن خاطراتی از فرزندان شهید خود بهره‌مند شده اما متأسفانه مادران و پدران شهدا سینه‌های مملو از خاطرات را به دل خاک بردند و ما از این مهم بی‌بهره شده‌ایم.

عسگری یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های برنامه‌های این هفته را دیدار با خانواده معظم شهدا عنوان کرد.

انتهای پیام/2302/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول