اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اردبیل:

نمایندگان مجلس و ولی فقیه در انتخاب استانداران دخالت نمی‌کنند / وفاق قوا را به فال نیک می‌گیریم

امام جمعه اردبیل گفت: نمایندگان مجلس و ولی فقیه در استان‌ها با تدبیری که وزارت کشور در انتخاب استانداران در پیش گرفته دخالتی نکرده و با این امر جلوی هرگونه حرکت سلیقه‌ای گرفته می‌شود.

نمایندگان مجلس و ولی فقیه در انتخاب استانداران دخالت نمی‌کنند / وفاق قوا را به فال نیک می‌گیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، به برکات انتخابات 24 خرداد اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این برکات وفاق قوای کشور بود که این وفاق را باید به فال نیک گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همدلی قوه مجریه و مقننه با روی کار آمدن دولت یازدهم سبب شد تا کابینه بدون دغدغه خاص شکل گرفته و در سایه این همدلی، تعامل و همکاری که در دولت گذشته غصه این وفاق را می‌خوردیم شاهد آن هستیم که دندان طمع دشمن در ایجاد تفرقه بین قوا از ریشه و بن بیرون آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری اینکه در دولت گذشته شاهد تغییرات بودجه از سوی مجلس و همچنین نادیده گرفته شدن این تغییرات در عمل از سوی دولت بودیم، گفت: به حمد‌الله با روی کار آمدن دولت یازدهم جلوی این اقدامات نامطلوب گرفته شده و ما شاهد همراهی و همسویی مجلس و دولت و پیش‌بینی راهکارهایی برای به حداقل رساندن دخالت‌های بی‌مورد و طغیان‌های احتمالی هستیم.

عاملی یادآور شد: حمایت مجلس و رهبری فرزانه انقلاب و همچنین مردم از دولت جدید حجت را بر کارهای زیر‌بنایی و ارزشمند دولت تمام کرده است و بساط اختلاف مسئولان برچیده شده و طمع دشمن نیز در این زمینه از بین رفته است.

وی با یادآوری اینکه در از بین رفتن این شکاف‌ها و خلا‌ها دولت و مجلس در نقطه وفاق قرار دارند، عنوان کرد: با کنار رفتن تندروها فضایی فراهم آمده تا حماسه اقتصادی در این کشور خلق شود چرا که مردم منتظرند تا دولت در یک حرکت سازنده و با تدبیر ضمن خنثی کردن تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن بستر خلق این حماسه را فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل موفقیت در این عرصه را منوط به استفاده از نیروهای توانمند و لایق همسو با اهداف اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و بیان داشت: جای خوشحالی است که در وزارت کشور جمعی متخصص تعیین شده‌اند تا در انتخاب استانداران سوابق افراد و توانمندی‌هایشان را به صورت کامل مورد ارزیابی قرار دهند تا فرد اصلح را بدون دخالت افراد خاص و در کمال بی‌توجهی به لابی‌گری‌ها انتخاب کنند.

عاملی افزود: در این سیستم و حرکت دیگر نه جایی برای دخالت نمایندگان مجلس و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها به وجود می‌آید و نه اینکه عده‌ای بخواهند با لابی‌گری‌ها و سلایق مصالح کلان را نادیده گرفته و یا در این حوزه دخالتی داشته باشند.

وی این سبک را کاملاً عقلایی و قابل پذیرش توصیف و تصریح کرد: به یقین همه از این سبک و طرح راضی بوده و در برابر آن تمکین می‌کنند.

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه برخی‌ها با واسطه یا بی‌واسطه از ما می‌خواهند تا برای گرفتن سمتی سفارشاتی را انجام دهیم، ادامه داد: مدیران لایق و با سابقه درخشان هیچ نیازی به لابی‌گری‌ها و واسطه‌گری‌ها ندارند و قطعاً دولت یازدهم با در نظر گرفتن مصالح کلان از نیروهای کارآمد استفاده خواهد کرد.

آمریکا حاکمیت ملی کشور‌ها را نقض کرده است

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراف آمریکایی‌ها در هفته اخیر به تدارک کودتای 28 مرداد ماه با همراهی انگلیس گفت: این کودتا سبب شد که 25 سال حاکمیت ملی ما نقض شود و بیگانگان به جای ملت ما برای این سرزمین تصمیم بگیرند که این خود بزرگترین اهانت به ملت ما بود.

وی به افشا شدن اسنادی اشاره کرد که بر اساس آن اعلام شده است آمریکا در کل دنیا نظام‌های حاکم را به همراه حاکمیت ملی‌شان نقض کرده و به حریم این ملت‌ها و دولت‌ها نفوذ پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما باید قدر این نعمت عظیم انقلاب اسلامی را بدانیم که حاکمیت ملی ایران امروز با اقتدار صیانت شده و دیگر نیازی نیست که برای عزل و نصب مدیران خود گردن در برابر آمریکایی‌ها خم کنیم.

عاملی یادآور شد: جای تعجب اینجاست که آمریکا با این همه جنایت و اعترافی که به آنها داشته حتی یک عذر‌خواهی نیز در برابر این ملت‌ها و دولت‌ها نداشته و سیستمی نیز وجود ندارد که آمریکا را مجاب کند تا در برابر جنایت‌هایش عذر‌خواهی کند.

وی به کشتار میلیون‌ها انسان بی‌گناه در عراق و کشورهای منطقه خاورمیانه به دست آمریکای جنایتکار اشاره کرد و ابراز داشت: در 28 مرداد به نام حقوق بشر و دموکراسی کودتا به راه انداختند که همه این جنایت‌ها نشان می‌دهد آمریکا صاحب مکر چرکین است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: آمریکا در حال حاضر نیز همین رویه را دنبال می‌کند و به دنبال نقض آشکار دموکراسی و حقوق ملت‌هاست و صراحتا‌ً اعلام می‌کند کشورهای دنیا باید با جامعه جهانی که خود برپا کرده همراه شود.

عاملی در خطبه اول نماز نیز به قوای نفسانی و هواهای حیوانی در وجود بشریت اشاره کرد و افزود: این عناصر ذائقه بشر و عقلانیت وی را زایل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود گفت: هرگونه لابی‌گری و واسطه‌گری برای کسب ریاست ناشی از افزایش امیال نفسانی و شیطانی است چرا که انسان عاقل هرگز به دنبال ریاست‌طلبی نمی‌رود که در این راه به هلاکت برسد.

انتهای پیام/62001/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول