اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای هماهنگی حامیان دولت تدبیر و امید در استان زنجان خبر داد

تاکید بر انتخاب استانداری قوی برای زنجان

سخنگوی شورای هماهنگی حامیان دولت تدبیر و امید در استان زنجان از آغاز فعالیت این تشکل همزمان با آغاز فعالیت دولت یازدهم خبر داد.

تاکید بر انتخاب استانداری قوی برای زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از ستاد روحانی در زنجان، مهدی اسکندری با بیان اینکه شورای هماهنگی حامیان دولت تدبیر و امید همزمان با آغاز فعالیت دولت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: این شورا از حمایت جدّی و گسترده فعالان و شخصیت‌های سیاسی به ویژه نمایندگان استان زنجان در ادوار مجلس شورای اسلامی برخوردار است و مقرر شده با حمایت و اشراف این شخصیت‌ها در استان فعالیت کنند.

وی افزود: هدف از تشکیل این شورا در وهله نخست حمایت از دولت تدبیر و امید و همکاری با نمایندگان دولت در استان است و شرایط حاضر استان را بررسی و گزارش‌ها و مشورت‌های لازم را به دولت تدبیر و امید ارائه خواهند کرد.

سخنگوی شورای هماهنگی حامیان دولت تدبیر و امید در استان زنجان با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های توسعه همه‌جانبه استان زنجان ادامه داد: طی هشت سال گذشته بسیاری از نیروهای خوش فکر و خلاق استان متأسفانه با نگاه‌های سیاسی از خدمت کردن به بوم خود محروم بودند.

وی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان و شخصیت‌های توانمند و نخبه استان تأکید کرد: این شورا وظیفه شناسایی نیروهای کارشناس، توانمند، خلاق و نخبه استان و تشکیل بانک اطلاعاتی قوی از این نیروها را برای بهره‌مندی استان از توانمندی و ظرفیت‌های فرزندان خود برای توسعه و پیشرفت استان بر عهده دارد.

اسکندری، اعضای اولیه شورای هماهنگی حامیان دولت تدبیر و امید را حدود 50 نفر از شخصیت‌ها و نخبگان در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که به برنامه‌های دولت تدبیر و امید اعتقاد دارند، اعلام کرد و افزود: در آینده نزدیک این شورا از کارشناسان و نخبگان دیگر استان دعوت خواهد کرد تا از نظرات کارشناسی و تجربیات آنها استفاده کنند و حلقه‌های بعدی این شورا به مراتب گسترده‌تر از حلقه نخست خواهد بود.

وی، ریاست شورای هماهنگی حامیان دولت تدبیر و امید را حجت‌الاسلام مصطفی ناصری نماینده مردم زنجان و طارم در سه دوره مجلس شورای اسلامی و از چهره‌های مطرح و تأثیرگذار استان و رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان زنجان عنوان کرد و گفت: علی هاشم‌نژاد از چهره‌های فعال سیاسی و اجرایی استان و چهره‌ای شناخته شده برای مردم است که به عنوان دبیر شورا انتخاب شده است.

سخنگوی شورای هماهنگی حامیان دولت تدبیر و امید در استان زنجان با اشاره به تشکیل کمیته‌های چهارگانه در شورای هماهنگی حامیان دولت تدبیر و امید افزود: کمیته‌های چهارگانه در طی روزهای گذشته در این شورا تشکیل شده و با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، اقدام به انجام مأموریت‌های محوله از طرف شورا کرده است.

وی افزود: دبیر کمیته سیاسی عبدالرضا شهبازی از مدیران اجرایی استان در سال‌های گذشته، دبیر کمیته فرهنگی توکل غنی لو از چهره‌های شناخته شده سیاسی و از فعالان فرهنگی، دبیر کمیته اجتماعی رسول بیات از مدیران شایسته استان در دوران اصلاحات و دبیر کمیته اقتصادی مسعود اطاعتی از مدیران اجرایی استان و از فعالان مطبوعاتی استان می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به فرایند تعیین مدیران استان به ویژه مدیران ارشد استان گفت: پروسه تعیین مدیریت ارشد استان و سایر مدیران پروسه‌ای خاص است که خود دولت و وزارت کشور اقدام به این کار می‌کنند. ولی با توجه به اینکه اعضای شورای هماهنگی حامیان دولت تدبیر و امید از فعالان ستادهای انتخاباتی هستند عرف این است که در انتصاب مدیران، استمزاجی از این نوع تشکل صورت می‌گیرد و در این رابطه شورا نظر خود را پس از بررسی گزینه‌ها به پایتخت اعلام خواهد کرد.

سخنگوی شورای هماهنگی حامیان دولت تدبیر و امید در استان افزود: شورای هماهنگی حامیان دولت تدبیر و امید اعتقاد عمیقی به انتخاب استانداری قوی برای زنجان دارد و به هیچ وجه موافق با انتصاب مدیری غیر برخوردار از توانمندی‌های بالا نیست و در این رابطه توصیه‌های لازم را به مسئولان امر خواهد داشت.

اسکندری، بهره گیری از مدیران بومی را از برنامه‌های مهم شورا عنوان کرد و افزود: بهره‌گیری از مدیران بومی برنامه دیگر شورای هماهنگی حامیان دولت تدبیر و امید است و در مقام ترجیح، علی‌القاعده این شورا استفاده از مدیر قوی بومی را بر استفاده از مدیر قوی غیر بومی ترجیح می‌دهد.

وی افزود: الحمدلله استان زنجان نیروهای توانمند مدیری را دارد که منشأ خدمات زیادی در سطح کلان کشوری بوده‌اند و در بررسی‌ها از این گزینه‌ها غفلت نخواهد شد و در جلساتی که تاکنون کمیته‌های این شورا داشته در زمینه این موضوع تأکید جدی شده است.

سخنگوی شورای هماهنگی حامیان دولت تدبیر و امید در زنجان با یادآوری اینکه برگزاری جلسات محفلی تاکنون صدمات جبران‌ناپذیری به فعالیت‌های سیاسی ما در استان وارده کرده است، ادامه داد: به نظر بنده یکی از برکاتی که وجود این شورا می‌تواند داشته باشد این است که می‌تواند مانع از شکل‌گیری جریانات محفلی شود چون ما در گذشته از جریانات محفلی ضربات سختی خورده‌ایم و گاهی این جریانات محفلی همه رشته‌ها و برنامه‌ریزی‌های افراد مؤثر را پنبه کرده و برنامه‌ریزی‌های ما را تحت‌الشعاع قرار داده است وجود این شورا در واقع حرکت علاقمندان دولت تدبیر و امید را به نوعی انسجام می‌بخشد تا این نیروها هم راستا و با نگاهی معطوف به هدف حرکت کنند.

انتهای پیام/2308/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول