اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ حدادعادل در اجلاس سراسری اساتید بسیجی در مشهد:

پژوهشگاه علوم انسانی در دولت جدید تشکیل ‌شود / باید از حوادث مصر عبرت بگیریم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امیدواریم در دولت جدید پژوهشگاه تحول علوم انسانی تشکیل شود.

پژوهشگاه علوم انسانی در دولت جدید تشکیل ‌شود / باید از حوادث مصر عبرت بگیریم

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، غلامعلی حدادعادل پیش از ظهر امروز در دومین روز از چهاردهمین اجلاس سراسری اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در که سالن همایش‌های کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار کرد: آنچه منشأ گردهمایی ما در این مکان شده است، انقلاب اسلامی است که خوشبختانه روز به روز اهمیت آن آشکارتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوادثی که در دنیا رخ می‌دهد سبب می‌شود بیشتر قدردان این انقلاب باشیم، گفت: آنچه در مصر می‌گذرد باید آیینه‌ای باشد که در آن نظر کنیم و در این راه ثابت قدم باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما دارای سه رکن است تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما سه رکن دارد که همچنان پابرجاست و تا زمانی که استمرار داشته باشد انقلاب ما پیش می‌رود.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایمان به خدا، رهبری و مردم سه رکنی است که انقلاب اسلامی ما را پیروز کرد و برای بقای انقلاب باید به این سه رکن توجه کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه مهم است و ما کم‌تر به آن توجه کردیم، گشوده شدن درهای مسئولیت کشور به روی مردمی است که قبل از انقلاب چنین فرصتی را نداشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر شما تاریخ بخوانید بهتر می‌توانید تصدیق کنید که چه اتفاقی در ایران افتاده است ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب قدرت از یک خانواده به خانواده دیگری منتقل شد اما متاسفانه جامعه تحولی پیدا نکرد.

حدادعادل خاطرنشان کرد: اتفاقی که با وقوع انقلاب اسلامی رخ داد، این بود که راه برای قدرت تصمیم‌گیری مردم در سرنوشت کشورشان باز شد و باید به این نکته توجه شود که در این 35 سال بعد از انقلاب افرادی که به پست و مقام رسیدند به طبقات اشرافی تعلق نداشته‌اند.

وی اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی عامه مردم امکان حضور در تصمیم‌گیری و پیشرفت کشور را پیدا کردند که این یک دستاورد عظیم است و نباید آن را فراموش کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط فعلی نیز باید مراقب باشیم و به خودمان هشدار دهیم تا خدایی ناکرده، ما به یک طبقه جدید و تجمل‌گرایی مبدل و گرفتار نشویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ریشه و کلید این راه ایمان به خدا است و آنچه می‌تواند ما را از دنیاطلبی مانع شود، توجه به معنویت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحول علوم انسانی اشاره کرد و گفت: چالش اصلی در علوم انسانی این است که فرهنگ و تمدن غرب در برابر تفکر اسلامی گشوده شده است.

حدادعادل ادامه داد: اگر علوم انسانی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وارد کشور شده دست نخورده باقی بماند چگونه می‌توانیم به این انقلاب امیدوار باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چند سالی است که این موضوع را مطالبه جدی کردند، افزود: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورایی با هدف تحول در علوم انسانی شکل گرفته است که در حال حاضر به 15 رشته علوم انسانی اولویت داده‌ایم.

به گفته وی، تاکنون 80 جلسه برگزار کرده‌ایم و کارگروه‌ها هم تاکنون هزار جلسه برگزار کرده‌اند.

حدادعادل اظهار کرد: امیدواریم در دولت جدید پژوهشگاه تحول علوم انسانی تشکیل شود.

انتهای پیام/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول